Twee nieuwe partners bij Gardeners

Twee nieuwe partners bij Gardeners
  • Bureaus
  • 22 mrt 2023 @ 08:17
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Pascal van Ham (strategy director, r. boven op foto) en Nikki de la Rambelje (creative director (r. onder) zijn partner geworden bij Gardeners.

Samen met de andere partners Nadine Marcar (business director (boven links) en Maira Evers (helemaal links) managing director & founder) vormden ze al langer het managementteam van het creatieve bureau.

Met deze stap gaat het bureau, aldus Evers, weer een nieuwe fase in waarin het verder werkt aan de groeiambities. Met de aanstelling van een groter managementteam eind 2021 werd de eerste stap gezet om op alle afdelingen te groeien.

Inmiddels werken er ongeveer 30 mensen bij het bureau en heeft het strategie, design, creatie, pr en productie onder één dak. Evers: 'Al sinds 2014 varen we op ons kompas 'where good things grow' en kunnen we zeggen dat ons portfolio van do good klanten, voor wie positiviteit centraal staat, fors is uitgebreid. Goede merken weten ons te vinden en helpen we met impactvolle nieuwswaardige communicatie. We willen dat Gardeners een persoonlijk bureau blijft, een vertrouwd teamgevoel voor iedereen die er werkt, maar ook in relatie tot onze klanten.'

Gardeners heeft het afgelopen jaar gewerkt aan het uitbreiden en diverser maken van het portfolio met de toevoeging van een strategie-afdeling onder leiding van Van Ham (voorheen marketing verantwoordelijk binnen en voor Heineken, SOS Kinderdorpen, Tony’s Chocolonely en Infarm vertical farming). Hierdoor kan Gardeners, naast het verzorgen van campagnestrategieën, merken ook helpen met hun merk- en marketingstrategie en merkidentiteit. Van Ham: ‘We ontwikkelden een Gardeners inside out branding traject waarin we in een aantal sessies – waaronder een creatieve co-creatie workshop – de merkessentie van merken naar boven halen, de impact die het merk wil maken verankeren en vertalen naar een merkstrategie in een brand on a page. Het co-creatie element is heel waardevol, want de kennis zit vaak al bij founders of marketeers.’

Nikki de la Rambelje (voorheen Kumpany en De Combinatie van Factoren) is inmiddels 6,5 jaar werkzaam bij Gardeners. Haar creatief team groeide in twee jaar van drie naar zeven vaste creatieven en twee flexibele krachten. De la Rambelje: ‘Het is een feest om met strategie te werken. We bouwen veel meer vanuit een stevige basis aan bestaande, maar ook nieuwe merken. De structuur die strategie brengt, is erg fijn en nodig in het creatieve proces. Verder blijven we natuurlijk werken aan ons eigen creatieve saus. Onze cases worden steeds vaker herkend als ‘echte Gardeners cases’, dat is wat je wilt.’

Nadine Marcar (voorheen N=5 en Lowe), inmiddels ook 6,5 jaar bij Gardeners werd 2,5 jaar geleden al partner bij Gardeners en tekent bij. Marcar: ‘Het is geweldig om mee te groeien met een bedrijf en dan ook nog de wereld een beetje mooier maken met het werk dat we creëren. Naast het accountteam hebben we een productieafdeling opgezet, zodat we in house producties zoveel mogelijk zelf kunnen oppakken en in samenwerking met creatie en pr onze creatieve concepten realiseren.’

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken