Nieuwe commercial GiG Hard Seltzer: 50 matches voor oma Toos

Nieuwe commercial GiG Hard Seltzer: 50 matches voor oma Toos
  • Bureaus
  • 12 sep 2023 @ 11:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieThuiszorgMarketing

Drankmerk GiG zet rappende oma's in. 'De frisse oma’s zijn een metafoor voor het drankje zelf, dat dankzij de bruisende fruitsmaak sterk verfrissend is: ideaal op het terras, na het sporten, op een festival of in de strak geparkeerde Birò', aldus de oprichters.

De modern doende oma's herinneren ons aan Douwe Egberts en sinds vandaag voortaan ook aan GiG. In woke- en sommige andere lange-tenenkringen is te horen dat de D.E.film -met de blik van nu- deed aan 'cultural appropriation'. Hard Seltzer-merk GiG, dat anno 2023 vooral populair is onder jongeren en studenten, trekt zich nergens wat van aan en zet twee nieuwe oma's on stage. Met als doel op humoristische wijze ook een ouder publiek aan zich te binden.

‘Ik zit op het terras te swipen: vijftig matches in mijn inbox’, zegt oma Toos (82) tegen oma Jannie (78). ‘Dus ik maak een move op één paar van die boys. Komt die ene fuckboy, terwijl ik weet hij gaat me ghosten, omdat hij bijna remote gaat op Bali.’ Oma Jannie schiet in een stuip, voordat ze lachend haar licht laat schijnen over de situatie: ‘Woooooh, red flag’, adviseert ze haar vriendin, die even daarvoor haar hippe kleine stadswagen (Birò) strak langs de stoep heeft geparkeerd. Ook voor oma Toos is duidelijk waar deze affaire gaat eindigen. ‘Ik zeg: schat, ik ben je kech niet. Mij niet bellen hoor.’

Het kwieke duo vertolkt de hoofdrol in de nieuwe reclame van GiG Hard Seltzer, het populaire licht-alcoholische fruitdrankje dat de afgelopen jaren festivals, studentenverenigingen en kroegen veroverde. 'De hype begon bij studenten. Nu drinken ook oudere doelgroepen GiG’s drankje. Het merk doorloopt daarmee precies hetzelfde pad als in de VS, waar hard seltzers al langer niet meer zijn weg te denken’, zegt Max Ponsen, die samen met broer Bob GiG oprichtte. ‘Het filmpje laat zien dat GiG er is voor hen die jong van geest zijn. Door het extreme contrast, met het ouderwetse interieur en de moderne oma’s, maken we duidelijk dat alle leeftijden van GiG kunnen genieten en het je bij de tijd houdt', aldus de marketeers van GiG. Bekijk de film, die is gemaakt door filmbedrijf QuickVision Creative, in het venster hieronder. Of hier op Insta.
(PvWK)

Marketing manager Siseley Vollebregt van GiG zet de KPI's en positionering nog even op een rij:

*Het doel*

Het doel van deze campagne is om te laten zien dat GiG niet alleen een zomerdrankje is en de merkbekendheid van GiG te vergroten onder de wat oudere doelgroep. We willen een positieve associatie creëren tussen het merk en het idee dat je ouder kan worden zonder je jeugdige geest te verliezen. De campagne zal gebruik maken van humor en overdrijving om een onvergetelijke indruk achter te laten bij de doelgroep.

*Wat is de boodschap die moet worden overgebracht?*

- GiG is niet alleen een drankje voor studenten en jongeren.

- GiG is het drankje voor mensen die van het leven willen genieten, ongeacht hun leeftijd.

- Je kunt ouder worden zonder je jeugdige geest te verliezen - "Grow up, don't grow old."

*Onderdelen project*

De kern van de campagne draait om het concept van "Grow up, don't grow old." We willen laten zien dat volwassenheid niet betekent dat je je gevoel voor avontuur en plezier moet opgeven. GiG is het perfecte drankje om te genieten van het leven en jong van geest te blijven, ongeacht je leeftijd.

Om het concept in het begin goed te laden gaan we de in eerste video flink overdrijven. We nemen een video op waarin bejaarde vrouwen een GiGje doen in plaats van een koffietje. De vrouwen laten zien dat ze nog steeds jong van geest zijn doordat ze GiG drinken en praten in jongerentaal van dit moment. Het idee is om de kijkers te laten lachen, maar ook een sterke boodschap over te brengen.

*Doelgroep*

- 25-35 jaar

- 60% man 40% vrouw



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken