Belastingdienst: employer branding campagne

Belastingdienst: employer branding campagne
  • Bureaus
  • 10 nov 2023 @ 15:46
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

‘Dát doen wij’, is het thema van de nieuwe wervingscampagne voor de Belastingdienst en ontwikkeld door employer brandingbureau SteamTalmark.

De kernboodschap van deze campagne benadrukt dat de Belastingdienst er volgens het bureau ‘niet alleen is om Nederland financieel gezond te houden, maar juist óók om particulieren en bedrijven optimaal te ondersteunen.’ De campagne is te zien via online videoadvertenties, op social media, via banners, digital out of home en te horen op de radio.

Dat de Belastingdienst er is om particulieren en ondernemers te helpen is volgens Steamtalmark ‘niet alleen een sterke klantbelofte, maar ook een goede werkgeversbelofte.’ De nadruk van de campagne ligt op de dienstverlening. Om zo goed mogelijk te kunnen helpen, leunt de Belastingdienst vooral op haar deskundige medewerkers. In deze campagne worden betrokken specialisten centraal gezet. In de campagne-uitingen staan billboards en abriposters in interactie met het publiek op straat. Hierdoor laat volgens SteamTalmark ‘de Belastingdienst zien dat ze middenin de maatschappij staat en hulp kan bieden, bijvoorbeeld bij het vergemakkelijken van het doen van aangifte.’

Credits:

Belastingdienst:

Clara Ormeling, Ferry Leeflang, Hans Roseboom, Lotte Wolbers, Ravi Jadnanansing

SteamTalmark:

Strategie: Gijs de Jong, Jari Kloppenburg

Creatie: Èwa Oduguwa, Jolien Kappert, Maarten Kuipers, Rens de Groot

Account: Bernice Schenk, Onno Gout

Productie Dpplr

Regie: Timo Ottevanger

Productie: Leilany Sanz

Edit: Laura Brouwer

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken