IPG Mediabrands en Phase it vragen aandacht voor vrouwen in de overgang
- Bureaus
- 18 okt 2024 @ 09:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 okt 2024 @ 09:37
- Sjaak Hoogkamer
Op deze dag, vrijdag 18 oktober, Wereld Menopauze Dag, zet IPG Mediabrands haar samenwerking met Phase it in de schijnwerpers. Al geruime tijd werken beide organisaties samen om vrouwelijke medewerkers te ondersteunen tijdens de overgang.
IPG Mediabrands hecht naar eigen zeggen ‘veel waarde aan het welzijn van haar medewerkers en erkent dat een gezonde, ondersteunende werkomgeving direct bijdraagt aan succes.’ Onder het overkoepelende welzijnsprogramma "Fuel", dat is opgebouwd rond de pijlers Wellbeing, Fun, Inspiration en Togetherness, biedt de mediabureaugroep verschillende initiatieven aan om haar mensen te ondersteunen en inspireren. Binnen de Fuel Wellbeing pijler staat de samenwerking met Phase it centraal voor vrouwen in de overgang.
Met 1,2 miljoen vrouwen in Nederland die te maken hebben met de overgang, en 80% die dagelijks klachten ervaart, heeft dit onderwerp een grote impact op het dagelijks leven, inclusief op de werkvloer. Onderzoek toont aan dat 55% van de vrouwen merkt dat hun werk lijdt onder de overgang. Bij IPG Mediabrands bestaat een aanzienlijk deel van de medewerkers uit vrouwen, waarvan een aantal zich in de leeftijdscategorie bevindt waarin de overgang een rol speelt.
Via de samenwerking met Phase it biedt IPG Mediabrands al enige tijd begeleidingstrajecten aan voor vrouwelijke medewerkers in de overgang. Tijdens een recente pilot werd een groep van vijf vrouwen gedurende negen weken begeleid op bewustwording en het nemen van regie over hun overgang gerelateerde klachten. Deze begeleiding richtte zich op energiebeheer, stressmanagement, ontspanning, slaap, voeding en beweging. De resultaten van de samenwerking zijn positief. De deelnemende vrouwen merkten dat de impact van hun overgang op het werk verminderd is. ‘Ik voel me veel bewuster van wat er speelt en heb de eerste stappen gezet om meer grip te krijgen op mijn overgang,’ aldus een van de deelnemers.
Phase it en Mediabrands streven ernaar om deze samenwerking in de toekomst voort te zetten en verder uit te breiden.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers