Aidsfonds lanceert de Ver-van-je-Bedshow
- Bureaus
- 29 nov 2024 @ 11:15
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 nov 2024 @ 11:15
- Sjaak Hoogkamer
Met de Ver-van-je-Bedshow wil Aidsfonds, in aanloop naar Wereld Aids Dag op 1 december, de impact van hiv en aids dichterbij brengen.
De activatie is in samenwerking met Gardeners ontwikkeld en uitgevoerd.
Met BN’ers, experts, ervaringsdeskundigen, lhbtiq-activisten en vrijwilligers het twintig meter lange bed in duiken en het gesprek voeren over hiv en aids: dit kon op donderdag 28 november op het Museumplein in Amsterdam.
Ondanks dat hiv en aids in Nederland niet meer als een groot probleem worden gezien, stierven er in 2023 nog 630.000 mensen wereldwijd aan de gevolgen van aids. Onnodig volgens de organisatie, want onze generatie heeft wel de kennis en middelen in handen om de aidsepidemie te stoppen, maar veel mensen worden hiervan uitgesloten vanwege discriminatie, armoede of criminalisering. Denk aan de pijnlijke ontzegging van zorg op basis van seksualiteit, anti-LHBTQI+ wetten of het gebrek aan de juiste voorlichting.
Om dit aan te kaarten, organiseerde Aidsfonds een opvallende activatie: een bed van maar liefst 20 meter lang bij het Stedelijk Museum in hartje Amsterdam: de Ver-van-je-Bedshow. Met confronterende feiten op dekens en kussens worden voorbijgangers uitgenodigd om het gesprek over hiv en aids aan te gaan met BN’ers zoals Angela Groothuizen, Solange Dekker en Loiza Lamers. Ook experts die alles weten over hiv en aids waren aanwezig om hun kennis te delen.
Uit recent onderzoek blijkt dat de steun en financiering voor de bestrijding van hiv en aids wereldwijd tekortschiet. Dit heeft als gevolg dat de gestelde doelen voor 2025 – waaronder het terugdringen van nieuwe infecties tot 250.000 – nog ver uit zicht zijn.
Mark Vermeulen, directeur van Aidsfonds – Soa Aids Nederland: ‘Met deze actie willen we laten zien dat de strijd tegen aids nog lang niet voorbij is. Solidariteit en steun vanuit Nederland maakt een groot verschil - en begint met een gesprek. Tijdens de ‘Ver-van-je-BedShow’ nodigen we iedereen in Nederland uit om niet weg te kijken, maar in actie te komen: niet alleen door de aidsbestrijding te steunen, maar ook door het gesprek over hiv en aids te blijven voeren.’
Credits
Klant: Aidsfonds, Mark Vermeulen, Marieke van der Heijden, Hilde Brontsema, Steff van Dorp
Strategie, creatie, design, pr & productie: Gardeners
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers