Lang leve de Danio-hipster!
- Bureaus
- 6 apr 2016 @ 09:27
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MarketingOutdoorTrendsReclame
- 6 apr 2016 @ 09:27
- Jeroen Mirck
Nederland was de afgelopen week in de ban. Niet alleen van het referendum, maar ook van de 'kwark-hipster' van yoghurtmerk Danio. Jazeker, Nederland maakte zich druk over een man met een baard, en het was niet eens december. Na een weeklang geweeklaag over die baardmans ben ik het zat.
'Hipster met kwark houdt Amsterdammers bezig', meldde tv-zender AT5 vorige week. De ophef: een atypische yoghurtconsument op een abri. Twitter stond vol met boze berichten: de hipster is dood, yoghurt heeft zijn onschuld verloren en meer van dat soort dramatiek. Op Facebook raken de leden van de themagroep 'Kutreclames' al evenmin uitgepraat over de man met baard en kwark.
Na het seksisme van SuitSupply dus weer een abri-rel. Vandalen stortten zich sindsdien zelfs op de blije baardmeneer. Zijn gezichtsbeharing werd bevlekt met yoghurt of zelfs gefaceswapt met het Danio-etiket. Lachen, man!
Lieve mensen, get a life. Het gaat hier om een fuckin' abri. Voor een yoghurtmerk. That's all. De ophef wordt vooral gevoed door yuppen en wannabe-hipsters, bij voorkeur werkzaam in media en reclame. Ligt de gemiddelde consument hier wakker van? Welnee.
En daar zit hem de kneep, waarde vakgenoten. Er ís helemaal geen probleem, geen #fail, geen ramp. Danio deed het gewoon eens lekker anders, omdat die blije moeder met dito dochter zelfs hen de spuigaten uitkwam. Het werd - een beetje tegendraads - een hippe man met baard. Omdat dat opvalt. En dat deed het. Meer dan te voorzien.
Reclame draait om verrassen. In dat opzicht doet deze abri dat voor 100%. Niet omdat yoghurt zo'n apart product is, maar door eens een niet-doorsnee consument te tonen. Gewoon, omdat het kan. En jullie trapten er allemaal in. Danio is jullie er dankbaar voor.
Jeroen Mirck is platform-manager Bureaus van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
- De 'Phishkraam' van ministerie van... 17-12-2025
- Make-A-Wish zet in op Wish Journey17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

