Lang leve de Danio-hipster!

Lang leve de Danio-hipster!
  • Bureaus
  • 6 apr 2016 @ 09:27
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MarketingOutdoorTrendsReclame

Nederland was de afgelopen week in de ban. Niet alleen van het referendum, maar ook van de 'kwark-hipster' van yoghurtmerk Danio. Jazeker, Nederland maakte zich druk over een man met een baard, en het was niet eens december. Na een weeklang geweeklaag over die baardmans ben ik het zat.

'Hipster met kwark houdt Amsterdammers bezig', meldde tv-zender AT5 vorige week. De ophef: een atypische yoghurtconsument op een abri. Twitter stond vol met boze berichten: de hipster is dood, yoghurt heeft zijn onschuld verloren en meer van dat soort dramatiek. Op Facebook raken de leden van de themagroep 'Kutreclames' al evenmin uitgepraat over de man met baard en kwark.

Na het seksisme van SuitSupply dus weer een abri-rel. Vandalen stortten zich sindsdien zelfs op de blije baardmeneer. Zijn gezichtsbeharing werd bevlekt met yoghurt of zelfs gefaceswapt met het Danio-etiket. Lachen, man!

Lieve mensen, get a life. Het gaat hier om een fuckin' abri. Voor een yoghurtmerk. That's all. De ophef wordt vooral gevoed door yuppen en wannabe-hipsters, bij voorkeur werkzaam in media en reclame. Ligt de gemiddelde consument hier wakker van? Welnee.

En daar zit hem de kneep, waarde vakgenoten. Er ís helemaal geen probleem, geen #fail, geen ramp. Danio deed het gewoon eens lekker anders, omdat die blije moeder met dito dochter zelfs hen de spuigaten uitkwam. Het werd - een beetje tegendraads - een hippe man met baard. Omdat dat opvalt. En dat deed het. Meer dan te voorzien.

Reclame draait om verrassen. In dat opzicht doet deze abri dat voor 100%. Niet omdat yoghurt zo'n apart product is, maar door eens een niet-doorsnee consument te tonen. Gewoon, omdat het kan. En jullie trapten er allemaal in. Danio is jullie er dankbaar voor.

Jeroen Mirck is platform-manager Bureaus van MarketingTribune.  

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken