Inretail presenteert vernieuwd ledenmagazine

Inretail presenteert vernieuwd ledenmagazine
  • Content
  • 30 apr 2016 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintMakersDoelgroep

Inretail, de grootste brancheorganisatie in de non-food retail, heeft deze week het vernieuwde Inretail Magazine gepresenteerd. Het 52 pagina’s tellende kwartaalblad is bij zesduizend leden en relaties op de mat gevallen. Concept, redactiecoördinatie en vormgeving liggen in handen van RetailTrends Media, voor wie dit de eerste custom-publicatie is.

In weinig andere branches gebeurt er zoveel als in de retail op dit moment. Van omvallende winkelbedrijven tot nieuwe, veelbelovende retailconcepten. Meer dan ooit zoeken ondernemers concrete handvatten en ondersteuning, merkt Inretail, die zich als belangenbehartiger ook hardmaakt in de politieke lobby.

‘Merkwerkers’
Het nieuwe magazine moest die handvatten bieden en tegelijkertijd een heldere, sterke merkpositie krijgen in de huidige communicatiemix. Met een stevige focus op het Inretail-servicepalet, de lobbyfunctie en de gezichten van de organisatie: de ‘merkwerkers’, bij wie de leden met al hun vragen terecht kunnen. Of dit nu landelijk of regionaal is. ‘Benaderbaar en bereikbaar zijn, dat is cruciaal voor een ledenorganisatie. Het nieuwe Inretail Magazine verlaagt drempels en toont de mensen achter onze organisatie,’ aldus Inretail-voorzitter Jan Meerman.

Journalistieke formule
RetailTrends Media heeft een journalistieke formule ontwikkeld rond de redactionele pijlers: advies, inspiratie, innovatie & visie en opinie. Het blad biedt hands-on informatie en veel ondernemersverhalen, maar fungeert ook als meningsvormend platform. Met onderwerpen als ‘Is er leven na de dood?’ (analyse over V&D), ‘In drie stappen negatieve reviews tackelen’ en ‘Miele heeft te veel macht’ is de toonzetting to the point en opiniërend. Daarnaast legt elk artikel de praktische link met een Inretail-service. Rust is er volgens de makers via grote fotospreads, een beeldreportage, een infographic, beeldvullende ondernemersportretten en trendshoots.

Verbreding portfolio
Voor RetailTrends Media is Inretail Magazine de eerste custom-uitgave; de uitgeverij produceert tot nu toe RetailTrends, EtailTrends, RetailNews.nl en RetailWatching.nl. ‘Deze samenwerking is een prachtige verbreding van onze portfolio,’ reageert directeur en eigenaar Marcel ten Holte. ‘Met Inretail Magazine breiden wij onze doelgroep uit naar de zelfstandige ondernemers in de non-food retail.’ Naast het magazine verzorgt de uitgever een maandelijks Inretail-katern in de printuitgave RetailTrends. Volgens Ten Holte ‘een waardevolle aanvulling op onze informatiestroom richting de retailketens in de non-food’.



 

 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken