Baas Amsterdam doet PR voor Persgroep

Baas Amsterdam doet PR voor Persgroep
  • Content
  • 26 feb 2019 @ 17:01
  • 16256 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentPR

Baas Amsterdam verzorgt sinds deze maand de PR voor de Volkskrant, Trouw, het Parool, AD en alle regiotitels van de Persgroep. 'We laten content vliegen.'

Het eerste wapenfeit is een drieluik over de Wallen in het Parool dat onder meer aandacht opleverde in RTL Boulevard, Metro, Nederlands Dagblad, Radio 1, 538 en Nu.nl. Ook schoof Özcan Akyol namens het AD onlangs aan bij Jinek voor zijn nieuwe videoserie Brieven met Eus.

Allemaal geregeld door Baas Amsterdam. Mirjam van Kleef, founder van het pr-bureau, over de werkwijze: 'We pluggen dergelijke content actief. Geven net dat duwtje in de rug, zodat het breed wordt opgepakt in andere media. Je merkt dat sommige stukken daardoor echt gaan vliegen, bijvoorbeeld bij het drieluik over de Wallen.'

Hoewel Baas Amsterdam voor merken zoals Red Bull, Spotify, Mojo en nu dus ook de Persgroep werkt, doet het zelf weinig aan PR. Van Kleef: 'We zijn inderdaad wat bescheiden. Zijn ook meer van het doen en dan pas roepen, in plaats van andersom. Je hoort pas van ons als er iets bereikt is.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken