Faberyayo neemt zichzelf als influencer de maat

Faberyayo neemt zichzelf als influencer de maat
  • Content
  • 11 jun 2019 @ 09:53
  • 23139 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InfluencermarketingContentVideo

Speciaalbiermerk Vedett lanceert in samenwerking met Faberyayo 'De perfecte influencer campagne'. In de videoserie op Instagram inspireert het merk de consument het leven vooral niet te serieus nemen.

Het is de eerste keer dat Vedett een bekende naam aan het merk koppelt. In de driedelige videoserie presenteert Pepijn Lanen, beter bekend als Faberyayo en onderdeel van rapgroep De Jeugd van Tegenwoordig, het leven als influencer op sarcastische wijze. Voor Lanen is het niet de eerste keer dat hij met een merk samenwerkt, zo was hij als influencer ook actief voor Fujifilm.

Mariëlle Hoeks, marketing manager bij Duvel Moortgat, laat weten: 'Vedett is eigenzinnig en maakt net andere campagnes dan gebruikelijk. Het is voor ons belangrijk dat deze kernwaarden ook in een samenwerking met een influencer overeind blijven. Storyboard heeft een naadloze match met Faberyayo gevonden, waar wij direct enthousiast over waren.'

Martijn de Kemp, CEO van Storyboard, voegt daaraan toe: 'Het lijkt erop dat het influencer bestaan het meest felbegeerde beroep van dit moment aan het worden is. Leuk om daarmee te spelen. Vedett gaf ons de vrijheid om een knipoog naar onszelf en de branche te mogen maken en dat pakte goed uit.'

Momentum

De Kemp spreekt over een zogenoemd matchmaking proces, dat bestaat uit twee onderdelen: de invloed en het persona van de influencer. 'De invloed brengen we in kaart door middel van een suite aan analytics tools. We kijken naar het momentum dat de influencer binnen de doelgroep heeft, daarbij kun je denken aan bereik, demografische gegevens van de fanbase en PR-waarde. Het persona heeft meer te maken met het verhaal dat we willen vertellen en in hoeverre dit bij de influencer aansluit. Voor Vedett is het van belang dat het eigenzinnige karakter van het merk belichaamd wordt. Realiteit is dat dit los van de competenties van de influencer bij de klant ook vaak een gevoelskwestie is. Faberyayo knipoogde zelf in zijn Insta-stories al enige tijd naar het influencer domein, dus dit was een naadloze fit.'

Bekijk de eerste video van de driedelige reeks hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken