Platform Content en Markteffect slaan handen ineen

Platform Content en Markteffect slaan handen ineen
  • Content
  • 4 dec 2019 @ 12:30
  • 15333 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentOnderzoek

Onderzoeksbureau Markteffect en Platform Content gaan samenwerken op het gebied van marktonderzoek. Op deze manier wil laatstgenoemde het vakgebied en zijn leden voorzien van nieuwe inzichten, relevante feiten, cijfers, trends en ontwikkelingen.

Het vak contentmarketing is net als marktonderzoek volop in ontwikkeling. Dat geldt bijvoorbeeld voor de inzet van nieuwe technologie en de inzet van distibutiekanalen, maar ook voor organisatieontwikkeling, creatieve concepten en strategische integratie.

Marktonderzoek, een vakgebied dat zelf onder invloed van technologie ook volop ontwikkelt, levert een steeds groetere bijdrage aan de ontwikkeling en optimalisatie van contentmarketingprojecten. Het verkrijgen van inzichten door middel van onderzoek bestrijkt een breed spectrum, van performance analytics van campagnes tot het in kaart brengen van de bijdrage aan imago en de thought leadership-positie van de organisatie.

Platform Content heeft in Markteffect naar eigen zeggen een ervaren partner gevonden op het gebied van marktonderzoek. In overleg met zijn leden bepaalt Platform Content welke trends en ontwikkelingen nader onderzoek behoeven. Markteffect zal in 2020 vier praktijkonderzoeken uitvoeren om inzicht te krijgen in deze topics. Ook organiseert Platform Content meerdere bijeenkomsten in 2020, waarbij de informatie uit onderzoeken zal worden gedeeld met de leden van Platform Content en het vakgebied. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken