Rijssemus (BCE20) met IDTV op zoek naar 'spijkerhard resultaat'

Rijssemus (BCE20) met IDTV op zoek naar 'spijkerhard resultaat'
  • Content
  • 22 jan 2020 @ 08:10
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingStorytelling

Taco Rijssemus van IDTV is een van de sprekers op het naderende Branded Content Event. Zijn belofte: 'aan de hand van een content campagne voor de RET, laat ik straks zien dat content en storytelling tot spijkerharde resultaten kunnen leiden.'

Rijssemus (foto boven) is ceo van IDTV. Hij heeft een lange ervaring in leiderschapsfuncties in de media. Hij was onder andere directeur van SBS Productions, KRO en KRO-NCRV en is nu dus baas bij IDTV. Daar werkt hij op het snijvlak van video, evenementen en online content. Naast tv-programma’s zoals ‘Wie is de Mol?’, maakt IDTV content voor merken en organisaties zoals De Bijenkorf, KPMG, Nationaal Comité 4&5 mei, de RET en TataSteel. Hij spreekt op het Branded Content Event (BCE), dat dit jaar als thema 'make content great again' heeft en plaatsvindt op aanstaande donderdag 6 februari 2020 in de nieuwe evenementenlocatie Amsterdome, over bereiken van resultaat. Ga hier naar toe voor meer informatie. Wij blikken met Taco alvast vooruit op BCE20.

Waarover zal je presentatie precies gaan?
'Praat je over content en storytelling, dan zijn heb je het vaak over sympathieke initiatieven die een bijdrage moeten leveren aan een merk of product. Wat het uiteindelijke effect op de consument precies is, blijft – op wat vanity metrics na - vaak onbekend. Dat is eigenlijk een vreemde zaak. Want het effect van content en storytelling kan prima gemeten worden en leidt vaak tot verrassende positieve resultaten. Juist omdat consumenten content niet beschouwen als reclame, een boodschap die is ontwikkeld op basis van de verkoper, maar als een boodschap dat is ontwikkeld op basis van de behoeften en inzichten van de gebruiker, is de consument ontvankelijker voor de onderliggende commerciële boodschap. Aan de hand van een content campagne voor de RET, laat IDTV zien dat content en storytelling tot spijkerharde resultaten kan leiden.'

OK. In welke fase zitten we volgens jou met branded content: wat is de status van dit fenomeen?
'We zitten nog in een fase van divergentie. Het bekende commercial model dat is ontwikkeld voor traditionele media boet nog steeds aan kracht in en er wordt naarstig naar nieuwe manieren gezocht om de consument te bereiken. Deze fase van divergentie van middelen en strategieën zal nog wel een tijdje aanhouden.'

Is branded content: voor veel marketeers al echt onderdeel van de marketingstrategie en zo ja, hoe uit zich dat?
'Branded content wordt nog vaak beschouwd als een nice to have, terwijl het ongekende mogelijkheden heeft. Wij denken dat dit te wijten is aan het gebrek aan goede metrics. Er wordt nog te veel gebruik gemaakt van vanity metrics.'

Wat zijn significante voorbeelden van briljante branded content volgens jou en waarom?
'Wij vinden VT-wonen natuurlijk briljante branded content. Maar we zijn niet zo objectief in deze…'

Is branded content geaccepteerd door het publiek of zijn er nog blokkades?
'Branded content is een vorm die – mits goed uitgevoerd – juist wordt geaccepteerd door het publiek, omdat branded content inspeelt op de behoefte van het publiek.'

Meer info over IDTV staat hier. Wil je de presentatie ‘Vanity metrics’ ontmaskerd. Spijkerharde resultaten met content en storytelling' meemaken? Reserveer hier op tijd je kaart voor BCE20.



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken