Grand Prix Content Marketing 2020 maakt jury bekend

Grand Prix Content Marketing 2020 maakt jury bekend
  • Content
  • 24 jun 2020 @ 10:02
  • 20902 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentAwardsGrand Prix Content Marketing

De juryvoorzitters van de Grand Prix Content Marketing Awards 2020 zijn bekend. Ook presenteert de vakprijs een nieuwe categorie genaamd Native.

De 8 juryvoorzitters per categorie zijn:

  • Awards B2B: Ramona Chang (ABN Amro MeesPierson)
  • Awards B2C: Ralf van Lieshout (Greenhouse)
  • Awards Non Profit & Overheid: Anja Corbijn (Corbijn CS)
  • Awards B2E: Marjan Bleeker (Ixly)
  • Awards Campagnes: Wies Popa (Axioma)
  • Awards Native: Sander Hooghiemstra (WeTransfer)
  • Bekroningen Distributie: Ger Nijkamp (MSD Animal Health)
  • Bekroningen Creatie: Bart Prins (The Post)

Alle voorzitters hebben eerder ervaring als jurylid in een categorie. Sommige zijn eerder voorzitter geweest en andere vervullen deze rol voor een eerste keer. Diversiteit in alle aspecten en blijvende verjonging zijn naast vakexpertise en ervaring belangrijke criteria bij het uitnodigen van de voorzitters, aldus het bestuur van de Grand Prix. De komende weken worden de 8 jury's verder samengesteld met in totaal 64 vakgenoten van merk- en bureauzijde.

Nieuwe categorie

Dit jaar is ook de nieuwe categorie Native in het leven geroepen, waarbij het draait om content van een merk die via een bestaand onafhankelijk medium wordt gedistribueerd en zich per definitie naar de vorm en karakter van dat medium richt. Het ontwikkelen van deze native contentaanpak is sterk verschillend van contentmarketing die via owned of earned kanalen wordt gedistribueerd. Voor deze evenwichtskunst tussen merkbelangen en mediummogelijkheden is daarom dit jaar voor het eerst deze aparte Award-categorie gestart. Dit moet de breedte van vakgebied weerspiegelen.

In samenwerking met 20 vakgenoten uit diverse jury's en van inzenders uit vorige jaren is ook gekeken naar de categorieën in Bekroningen Distributie en Bekroningen Creatie. Sommige categorieën zijn gestopt, andere samengevoegd en waar nodig zijn nieuwe toegevoegd.

Ga voor meer informatie naar grandprixcm.nl. Het inzenden van cases kan tot dinsdag 8 september.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken