AGU breidt uit richting Denemarken

- 5 mei 2022 @ 09:37
- Ryan Baij
Het Nederlandse fietsmerk AGU breidt uit naar Denemarken en kondigt zichzelf aan met een video. De uitbreiding naar het Scandinavische fietsland past in de groeistrategie van AGU.
De uitbreiding van AGU, kledingsponsor Team Jumbo-Visma, valt samen met de start van de Tour de France in Denemarken. In de afgelopen jaren zette het merk al voet aan de grond in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië. Vooral de groei in Duitsland heeft het merk doen besluiten ook de Scandinavische markt te veroveren. In Denemarken kunnen fietsliefhebbers kleding en accessoires kopen bij partners zoals cykelgear.dk, cykelpartner.dk, Ritter Cykler, Heino en Bike&Co. In een video richt AGU zich nu tot de Deense fietser.
Björn Jeurissen, CEO bij AGU: ‘Na de uitbreiding naar Duitsland, ben ik trots op deze mooie nieuwe stap in onze internationale groei. Net als in Nederland, is ook in Denemarken de fiets één van de populairste vervoersmiddelen. Ik kijk er naar uit om onze uitgebreide lijn fietskleding, accessoires en regenkleding in Denemarken terug te zien in het straatbeeld of de ongerepte natuur.’
Tour de France
De Tour de France start dit jaar in Denemarken. Op 1 juli verschijnt het Team Jumbo-Visma team niet in het gebruikelijke AGU tenue, omdat dit teveel lijkt op de gele leiderstrui. Daarom zijn de renners van Team Jumbo-Visma vier weken lang te aanschouwen in Masterpiece. Het ontwerp van dit Limited Edition Tourshirt vindt zijn oorsprong in de topstukken van Hollandse Meesters Vermeer, Rembrandt en Van Gogh. Alledrie in hun herkomst en streven naar perfectie vergelijkbaar met AGU en Team Jumbo-Visma.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Bureau ContentKiosk biedt content gemaakt door journalisten
- 13 miljoen kijkers voor TikTok-comedy EasyToys
- [Marketing the Rainbow #31] Unilever 5: een sixpack en een...
- Kledingmerk geeft woningisolatie weg
- Havas+Lemz lanceert Havas Play
- [Marketing the Rainbow #32] Unilever 6: food, over gay tease...
Laatste Nieuws
- Havas+Lemz lanceert Havas Play22-03-2023
- Kledingmerk geeft woningisolatie weg21-03-2023
- 13 miljoen kijkers voor... 16-03-2023
- Bureau ContentKiosk biedt content... 13-03-2023
- 'Nederlanders willen dat uitvaart... 09-03-2023
- Marketeer en filmkenner maken... 06-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day