AGU breidt uit richting Denemarken

AGU breidt uit richting Denemarken
  • Content
  • 5 mei 2022 @ 09:37
  • 12180 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Marketing
  • 5 mei 2022 @ 09:37
  • 12180 x gelezen
  • Ryan Baij

Het Nederlandse fietsmerk AGU breidt uit naar Denemarken en kondigt zichzelf aan met een video. De uitbreiding naar het Scandinavische fietsland past in de groeistrategie van AGU.

De uitbreiding van AGU, kledingsponsor Team Jumbo-Visma, valt samen met de start van de Tour de France in Denemarken. In de afgelopen jaren zette het merk al voet aan de grond in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië. Vooral de groei in Duitsland heeft het merk doen besluiten ook de Scandinavische markt te veroveren. In Denemarken kunnen fietsliefhebbers kleding en accessoires kopen bij partners zoals cykelgear.dk, cykelpartner.dk, Ritter Cykler, Heino en Bike&Co. In een video richt AGU zich nu tot de Deense fietser.

Björn Jeurissen, CEO bij AGU: ‘Na de uitbreiding naar Duitsland, ben ik trots op deze mooie nieuwe stap in onze internationale groei. Net als in Nederland, is ook in Denemarken de fiets één van de populairste vervoersmiddelen. Ik kijk er naar uit om onze uitgebreide lijn fietskleding, accessoires en regenkleding in Denemarken terug te zien in het straatbeeld of de ongerepte natuur.’

Tour de France
De Tour de France start dit jaar in Denemarken. Op 1 juli verschijnt het Team Jumbo-Visma team niet in het gebruikelijke AGU tenue, omdat dit teveel lijkt op de gele leiderstrui. Daarom zijn de renners van Team Jumbo-Visma vier weken lang te aanschouwen in Masterpiece. Het ontwerp van dit Limited Edition Tourshirt vindt zijn oorsprong in de topstukken van Hollandse Meesters Vermeer, Rembrandt en Van Gogh. Alledrie in hun herkomst en streven naar perfectie vergelijkbaar met AGU en Team Jumbo-Visma. 



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken