[column] Prachtige voorbeelden van contentmarketing (1)

  • Content
  • 6 sep 2021 @ 10:00
  • Link
  • Lydia Groeneveld
    Lydia Groeneveld

    Online Marketing Consultant
    Pure Internet Marketing
  • StorytellingContent

Als marketeer kan je altijd wel ideeën gebruiken om ze vervolgens zelf te vertalen naar een creatieve insteek voor jouw klant of jouw campagne. Ter inspiratie hierbij prachtige voorbeelden (deel 1) van contentmarketing, waar zonder twijfel goed over is nagedacht.

Too Later Gram van WNF
De eerste komt van het Wereld Natuur Fonds, waarbij ze de impact van ons gedrag op de natuur naar voren wilden brengen. Dat deed het WNF heel goed door in samenwerking met een aantal reisbloggers prachtige reisplaatjes te delen en op hun socials te plaatsen. Menig volger was jaloers op de perfecte plaatjes en kon niet wachten om ook het vliegtuig in te stappen. Helaas is de werkelijkheid van mooie gebieden vervallen door ons eigen gedrag. Een paar dagen later plaatsten de reisbloggers de échte foto’s – waarin de realiteit insloeg. Volgers werden geconfronteerd met verwoeste en vervuilde gebieden. “Helaas, deze plek is niet meer te bezoeken”. Een prachtig voorbeeld waarbij contentmarketing zorgde voor het overbrengen van de boodschap.



Lays x KFC x Subway x Pizza Hut
Op nummer twee: Chipsfabrikant Lays is een samenwerking aangegaan met KFC, Subway & Pizza Hut – waarbij ze typische gerechten van deze ketens hebben verwerkt in knapperige chips. Zo kunnen mensen ook thuis genieten van de smaak van hun favoriete fastfood, waarbij natuurlijk perfect is ingespeeld op deze tijd. Menig website en influencer pakte dit op, want: Subway Teriyaki in combinatie met Lays is toch helemaal het einde?



Foto bron: Lays

Je kunt op je favoriete smaak stemmen, waarbij de winnaar vast onderdeel zal worden van het assortiment van Lays. Daarnaast zit bij elke zak chips een voucher waarmee je bij één van de drie deelnemende ketens vanaf 1 mei twee gerechten voor de prijs van één krijgt.



We are looking for a graphic designer
Kan je je deze nog herinneren? In plaats van een fancy vacature – wat je bij deze job zou verwachten – is met deze uiting de aandacht enorm getrokken en heeft dit veel free publicity opgeleverd. Het beeld spreekt voor zich:


Bron foto: 9gag

Lydia Groeneveld

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken