[column] Prachtige voorbeelden van contentmarketing (1)
- Content
- 6 sep 2021 @ 10:00
- Link
-
Lydia Groeneveld
Online Marketing Consultant
Pure Internet Marketing - StorytellingContent
- 6 sep 2021 @ 10:00
- Lydia Groeneveld
Als marketeer kan je altijd wel ideeën gebruiken om ze vervolgens zelf te vertalen naar een creatieve insteek voor jouw klant of jouw campagne. Ter inspiratie hierbij prachtige voorbeelden (deel 1) van contentmarketing, waar zonder twijfel goed over is nagedacht.
Too Later Gram van WNF
De eerste komt van het Wereld Natuur Fonds, waarbij ze de impact van ons gedrag op de natuur naar voren wilden brengen. Dat deed het WNF heel goed door in samenwerking met een aantal reisbloggers prachtige reisplaatjes te delen en op hun socials te plaatsen. Menig volger was jaloers op de perfecte plaatjes en kon niet wachten om ook het vliegtuig in te stappen. Helaas is de werkelijkheid van mooie gebieden vervallen door ons eigen gedrag. Een paar dagen later plaatsten de reisbloggers de échte foto’s – waarin de realiteit insloeg. Volgers werden geconfronteerd met verwoeste en vervuilde gebieden. “Helaas, deze plek is niet meer te bezoeken”. Een prachtig voorbeeld waarbij contentmarketing zorgde voor het overbrengen van de boodschap.
Lays x KFC x Subway x Pizza Hut
Op nummer twee: Chipsfabrikant Lays is een samenwerking aangegaan met KFC, Subway & Pizza Hut – waarbij ze typische gerechten van deze ketens hebben verwerkt in knapperige chips. Zo kunnen mensen ook thuis genieten van de smaak van hun favoriete fastfood, waarbij natuurlijk perfect is ingespeeld op deze tijd. Menig website en influencer pakte dit op, want: Subway Teriyaki in combinatie met Lays is toch helemaal het einde?
Foto bron: Lays
Je kunt op je favoriete smaak stemmen, waarbij de winnaar vast onderdeel zal worden van het assortiment van Lays. Daarnaast zit bij elke zak chips een voucher waarmee je bij één van de drie deelnemende ketens vanaf 1 mei twee gerechten voor de prijs van één krijgt.
We are looking for a graphic designer
Kan je je deze nog herinneren? In plaats van een fancy vacature – wat je bij deze job zou verwachten – is met deze uiting de aandacht enorm getrokken en heeft dit veel free publicity opgeleverd. Het beeld spreekt voor zich:
Bron foto: 9gag
-
Lydia Groeneveld
- Werkt bij: Pure Internet Marketing
- Functie: Online Marketing Consultant
- Website:https://www.pure-im.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers