Tokyo 2020 lanceert publieke competitie voor de olympische identiteit

  • Design
  • 21 okt 2015 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual idOlympische SpelenSport

Na een aantal plagiaat beschuldingen te hebben doorstaan, gooit de organisatie van Tokyo 2020 het over een andere boeg. Een internationale publieke competitie, waaraan iedereen ter wereld mag deelnemen.

De originele logo’s voor Tokyo 2020 – ontworpen door Japanse designer Kenjiro Sano - werden in juli gepresenteerd. Een aantal weken daarna kwam er bericht van de Belgische designer Olivier Debie, die claimde dat het logo een duplicaat was van zijn eigen ontwerp voor het Theatre de Liege in 2011. Afgelopen maand werd het logo daarom losgelaten. ‘The decision to make a fresh start in creating a new logo seems to be the most appropriate.’ Aldus het Tokyose comité.

De competitie is open voor iedereen boven de 18 jaar die woont in Japan; kinderen en mensen die buiten het land wonen mogen een deelname insturen in de vorm van een groepdeelname, zo lang een persoon in de groep maar aan de vereisten voldoet.
De designer van het winnende ontwerp zal een cash prijs van omgerekend bijna 7.500 euro ontvangen, en tickets voor de openingsceremonie van de Olymische en Paralympische Spelen.

Op 24 nobember wordt de website gelanceerd, en vanaf dat moment zullen de designs kunnen worden ingezonden. De deadline staat op 7 december en het winnende design zal in het voorjaar van 2016 bekend gemaakt worden.
 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken