[logo] Vrede
- Design
- 31 mei 2019 @ 08:04
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 31 mei 2019 @ 08:04
- Nanny Kuilboer
In de rubriek Logo x Logo - gebaseerd op het gelijknamige boek van Roel Stavorinus - geven grafisch ontwerpers een antwoord op de vraag wat hun favoriete logo is.
Links het logo dat ze zelf (mede) hebben ontworpen en rechts het logo van een collega. In de begeleidende teksten geven zij zelf een toelichting op hun keuze. Bij sommige logo’s heeft Stavorinus ervoor gekozen meer van het logosysteem te laten zien. Het boek Logo x Logo is te koop via de boekhandel.
Menno Waardhuizen
Founder/strategisch creatief bij Wunder Menno Waardhuizen gaat helemaal voor vrede. Links het nieuwe vredesteken, dat hij samen met collega Alef de Jong ontwikkelde en rechts het originele logo van Gerald Holtom uit 1958.
2017 Peace symbool concept i.s.m. Alef de Jong
Een museum uit Frankfurt deed een oproep voor een nieuw peace-symbool. Interessante vraag, maar waarom een nieuw, statisch symbool ontwikkelen? Het oude is iconisch en wereldwijd positief bekend. Wij ontwikkelden daarom een moderne variant, waarbij het symbool niet het doel is, maar een middel om samen aan vrede te werken. Op het platform ContributeToPeace.com kan iedereen bijdragen aan vrede door zijn interpretatie daarvan te geven. We maken het nieuwe peace-symbool samen. Hoe meer mensen meedoen, hoe levendiger het symbool wordt. Dit peace-symbool is nooit af. Het is altijd in ontwikkeling en iedereen kan eraan bijdragen. Net als bij vrede.
1958 Peace sign Gerald Holtom
Wat een mooi vak: complexe onderwerpen vatten in één plaatje. En tevens een fascinerend samenspel tussen de intentie van een ontwerper, de acceptatie van de opdrachtgever en de projectie van de gebruiker. Sterke logo’s worden publiek bezit en bijna niemand realiseert zich dat ze ooit door iemand gemaakt zijn. Zo kent iedereen het peace-teken, maar niemand kent Gerald Holtom. Hij zocht in 1958 een universeel symbool voor een protestmars tegen de kernbom. Hij voegde twee semafoor-signalen samen om nuclear disarmament mee te spellen en dat symbool groeide uit tot het algemene vredesteken voor de wereld. Tijdloos, iconisch en door iedereen te gebruiken.
Dit artikel stond in MarketingTribune 07, 2019.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 'Smeuïge' samenwerking tussen... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers