Redesign Wolford door Design Bridge
- Design
- 29 apr 2019 @ 10:22
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Packaging design
- 29 apr 2019 @ 10:22
- Nanny Kuilboer
Het luxueuze modemerk – ‘Exceptional European Skinwear’ - Wolford heeft een redesign ondergaan door Design Bridge. Met het nieuwe design van het van origine Oostenrijkse merk hoopt Wolford een nieuwe generatie consumenten aan zich te binden.
Beyoncé ook fan van Wolford
Claire Parker, Executive Creative Director Design Bridge Amsterdam: ‘Wolford needed a way to tap into new ideas of femininity, which are more complex, multifaceted and limitless. They needed to tell a story of quality and durability - traits that make Wolford a top choice of professional dancers and performers, like Beyoncé - combined with a sense of fierce femininity.’
Ook fashionfotografe Julia Keltsch was onderdeel van het team dat Wolford naar een next level moet tillen.
Parker: ‘The structure feels like a gift to yourself. No longer simply something to contain the tights within, this presents them in a confident way and unveils them layer by layer. From the contemporary exterior to the considered engineering of the interior that holds and protects the product. We also designed a complete gift experience — from wrapping paper to ribbon and gift bags.’
©Maarten Willemstein Fotografie
Design Bridge en Wolford werkten samen van strategie tot executie, waaronder ook instore en een mogelijke BtoC-verkoop in de toekomst.Parker: ‘Luxury goods are no longer about labels. They have to be transparent in quality and offer something to believe in. Wolford has always had this - the joy was in revealing it to a new audience. Wolford now shows its true colours: the skinwear that gives you the confidence to go out, perform and shine.’
Het global redesign is vanaf nu te koop in flagship store Amsterm.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing