Renault Zoe vervoert ruim 60.000 bezoekers tijdens Dutch Design Week

Renault Zoe vervoert ruim 60.000 bezoekers tijdens Dutch Design Week
  • Design
  • 29 okt 2019 @ 09:30
  • 8291 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Automotive

Met 35 nieuwe Renault Zoe-modellen heeft Renault tijdens Dutch Design Week ruim 60.000 mensen emissieloos vervoerd en 65.000 kilometer afgelegd. In 2018 waren dat nog 50.000 kilometers.

Naast het succes van de gratis vervoersdienst met de Zoe was er ook veel belangstelling voor de conceptmodellen en de presentatie van Laurens van den Acker, Executive Vice President Corporate Design van Groupe Renault.

 

Renault partner Dutch Design Week

Als partner van DDW stelde Renault 35 exemplaren van de volledig elektrische nieuwe Zoe ter beschikking voor de gratis vervoersdienst tussen alle locaties van DDW. De Renault Zoe Design Rides hadden een opvallend designstuk op het dak en reden samen ruim 65.000 emissievrije kilometers door Eindhoven. Het laden van de auto’s gebeurde op een van de grootste mobiele laadpleinen in Europa, die speciaal voor DDW was aangelegd op het terrein van de TU/e door van der Sijs techniek en automatisering. Door de 22kW AC-lader van de Renault Zoe werd er 120 km rijbereik per laadpunt, per uur bijgeladen.

 

Conceptmodellen Renault

Tevens waren drie bijzondere conceptmodellen van Renault voor het eerst in Nederlandse te zien. De Renault EZ-GO, EZ-PRO en EZ-ULTIMO vertalen de toekomstvisie van Renault op het gebied van stedelijke mobiliteit in 2030 en waren tentoongesteld in het Klokgebouw in Eindhoven – het hart van DDW – en gezien door bijna honderdduizend bezoekers.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken