Citroën: nieuwe merkidentiteit en logo
- Design
- 28 sep 2022 @ 08:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 sep 2022 @ 08:32
- Sjaak Hoogkamer
Het Franse automerk bestaat inmiddels 103 jaar. De nieuwe ID stimuleert Citroën ‘in zijn streven om elektrische mobiliteit bereikbaar te maken voor iedereen.’
Dat streven is volgens het automerk ‘geworteld in het DNA van Citroën, dat staat voor betaalbaarheid, durf en het welzijn van de klant.’
Het nieuwe Citroën-logo is een nieuwe interpretatie van het oorspronkelijke logo dat oprichter André Citroën gebruikte. Dat logo was geïnspireerd op de succesvolle producten van zijn eerste onderneming, een metaalbewerkingsbedrijf dat tandwielsystemen met schuine vertanding produceerde. De bekende ‘doubles chevrons’ in het logo en de verwijzing naar de tandwielen met schuine vertanding vormen sindsdien de kern van Citroëns identiteit.
Het nieuwe logo markeert de ontwikkeling van Citroën en debuteert eind september op een conceptmodel van een gezinsauto. Vanaf medio 2023 zal het logo stapsgewijs op de productiemodellen te zien zijn. De vorm verwijst naar de nieuwe richting van de designtaal van Citroën, waarin het logo een herkenbaar stijlelement wordt op alle nieuwe Citroën-modellen. Tegelijk met het nieuwe logo introduceert Citroën ook een nieuwe corporate identity en een nieuw motto: ‘Nothing moves us like Citroën’.
Verder is een nieuwe animatietaal in ontwikkeling waarmee de nieuwe identiteit wordt geïntegreerd in alle digitale touchpoints, zowel in de auto via HMI-schermen als daarbuiten in de My Citroën-app. Alle elementen van Citroën krijgen de nieuwe merkidentiteit, van merchandising tot documentatie en bewegwijzering bij dealers en in bedrijfsgebouwen. De nieuwe bewegwijzering is niet alleen lichter, efficiënter en energiebesparend, maar ook vrij van chroom, zodat alles beter te recyclen is.
Laurent Barria, Head of Marketing and Communication bij Citroën: ‘Door trouw te zijn aan onze afkomst maar onze identiteit op een moderne manier opnieuw te interpreteren, laten we iedereen zien dat wij weliswaar trouw blijven aan ons DNA, maar dat dingen bij Citroën ingrijpend zullen veranderen. We blijven anders naar dingen kijken om gedurfde oplossingen te vinden die elektrische mobiliteit bereikbaar maken voor iedereen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing