[Ondernemer van de week] Merijn Everaarts - cmo Dopper drinkflessen

[Ondernemer van de week] Merijn Everaarts - cmo Dopper drinkflessen
  • Food-en-retail
  • 14 mrt 2014 @ 00:04
  • 25202 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingCreatie

In de rubriek [Ondernemer van de Week], over opvallende vakgenoten die binnen hun bedrijf, winkel of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen of opmerkelijke resultaten hebben geboekt, sprak de redactie Food & Retail met Merijn Everaarts, oprichter, DGA en cmo van 'Dopper' drinkflessen. De Dopper is volgens de makers 'het ideale flesje voor kraanwater, duurzaam, handig en mooi.' Wegwerpflesjes heb je niet meer nodig, dus dat scheelt plastic afval. De Dopper is makkelijk af te wassen en 100% vaatwasmachinebestendig. Everaarts praat ons bij.

1. Merijn Everaarts,  oprichter, marketeer en directeur van dit bedrijf, wat is de gedachte, de consumer-insight achter de Dopper?
De Dopper wil leven in een wereld waar mensen zich bewust zijn van hun leefomgeving, waar men actief single-use plastic reduceert en waar iedereen, dicht bij huis en ver weg toegang heeft tot veilig drinkwater. Door de verkoop van de duurzame design drinkfles ‘Dopper’ wordt dit mogelijk gemaakt.

2. Sinds wanneer wordt hier aan gewerkt, hoe staan de zaken ervoor?
Dopper bestaat sinds 10 oktober 2010 (10-10-10, red.) en heeft tot dusver ruim 800.000 flessen verkocht, daarmee zo’n 7,5 miljoen PET-flessen zijn bespaard en voor eind 2015 zullen 20.000 mensen van veilig drinkwater gebruik maken in Nepal welke mede gefinancierd is door de Dopper.

3. Wie is de doelgroep?
Dopper richt zich met namen op ‘conscious messenger’. Dit zijn met namen jonge vrouwen die zich bewust zijn ven de wereld om hen heen en die willen verbeteren. Iedere Dopper-gebruiker is een ambassadeur om onze missie te verspreiden en zo werkt het ook! De doelgroep mannen kunnen we specifiek definiëren als ‘urban creatives’. De jonge man die van mooi design en fashion houdt. De eervolle vermelding bij de prestigieuze Red Dot Award is daar een bewijs van.

4. Waarom kiest u voor de huidige aanpak van lancering, hoe zit de verdere campagne in elkaar?
Het doel van de Dopper is om zoveel mogelijk awareness te creëren en dat doen we door opvallende marketing acties uit te halen. Zo organiseerden wij als een van de eerste een grote flashmob in Nederland, en zorgen er telkens weer voor dat wij wereldwijd op het podium komen te staan. Van TEDx tot buurt bijeenkomsten op scholen en congressen. Eerst onze missie en dan komt de verkoop van de fles bijna als vanzelf.

5. Werkt u samen met bureaus voor uw merkcampagne?
Jazeker. Wij hebben gekozen voor Het PR Bureau. Dat is een jong bedrijf dat aansluit bij onze doelgroep en hen ook donders goed begrijpt. Inspringen op het juiste moment en ons steeds weer blijven bevragen over wat er speelt binnen de Dopper en ons doel voor ogen houdt, maakt het tot een perfecte match. De Dopper zelf is Nederlands design, ontworpen door Rinke van Remortel.

6. Waar wilt u volgend jaar staan met het merk?
Op dit moment heeft 3% van de Nederlandse bevolking een Dopper. Waar we nu erg de nadruk op leggen is onze uitrol in het buitenland. Wereldwijd willen wij bijdragen aan de bewustwording van het plastic probleem en kraanwater op de kaart zetten. Door het opzetten van een ambassadeurs- en distributeursnetwerk zetten we dagelijks stappen in de goede richting.

Meer info over de Dopper via Natuurmonumenten, klik hier.

Dit is het vijftiende interview in een serie van honderd die wij doen met 'marcom-ondernemers van de week' voor het MarketingTribune-platform Food & Retail. Zie onder voor de voorgangers.

Merijn Everaarts


 



Eerder publiceerden wij:

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] - Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] – Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
 

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar retail@marketingtribune.nl




 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken