Zoektocht naar nieuwe winterjas start hartje zomer

  • Food-en-retail
  • 14 aug 2014 @ 15:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenOnderzoek

De barbecues staan nog buiten, de tuinstoelen zijn nog lang niet opgeruimd en de zomervakantie is nog overal in het land aan de gang. Toch richt online shoppend Nederland zich al massaal op het belangrijkste kledingstuk van komend seizoen: de winterjas. Dat blijkt uit een data-analyse van online winkelcentrum beslist.nl.

Ondanks dat de winterjas een specifiek seizoensgericht product is, wordt er gedurende het hele jaar naar dit product gezocht. Hilde Mussche van beslist.nl: ‘Wel is er naarmate de zomer vordert een stijgende lijn te zien. Zo ligt het percentage bezoekers dat op 1 juli winterjassen bekijkt in de jassencategorie op 4,8 procent. Precies een maand later is dat percentage al gestegen tot bijna 20 procent.’

Run bij regen
De echte run op de winterjassen barste vorige week los toen de tropische warmte omsloeg in herfstachtig weer. Het aantal winterjassen dat werd bekeken, verdubbelde plotseling met de opkomst van het slechte weer. Mussche: ‘Daarmee lijkt het online shoppend publiek aan te geven niet veel vertrouwen te hebben in een goede nazomer.’

Explosiever dan vorig jaar
Ook vorig jaar zette beslist.nl feiten en cijfers over winterjassen op een rijtje. Opvallend hierbij is dat de zoektocht naar winterjassen vorig jaar ongeveer gelijk startte, maar dat de zoektocht dit jaar nog explosiever is. Het percentage bezoekers dat op zoek gaat naar een winterjas ligt ten opzichte van dezelfde periode als vorig jaar 6 procent hoger.

Populaire merken
Het assortiment binnen de winterjassen wordt naarmate de zomer vordert steeds verder uitgebreid. Mussche tot slot: ‘Binnen dit assortiment zijn bij de heren met name de korte donsjassen met capuchon van Chasin, G-star en Twinlife in trek. De dames zoeken vooral op jassen met bontkraag van Cars, verschillende soorten trenchcoats en ook de original slim pad jas van Adidas trekt veel bezoekers.’
 




Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken