AH en Goedzak organiseren Sint-speelgoedinzamelingsactie
- Food-en-retail
- 10 nov 2015 @ 09:23
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MVO
- 10 nov 2015 @ 09:23
- Redactie Food en Retail
Nog vier nachtjes slapen en dan is Sinterklaas met al dan niet zijn Zwarte Piet weer in het land. Dit betekent traditiegetrouw een periode vol spanning, gezelligheid en heel veel leuk nieuw speelgoed. Daar staat tegenover dat uit onderzoek* van Albert Heijn is gebleken dat kinderen met de helft van hun speelgoed niet meer spelen. Met alle nieuwe cadeaus in het vooruitzicht willen ouders graag ruimte maken in de kasten en op zolder. Bijna 85% van de ondervraagde ouders zou het overbodig geworden speelgoed het liefst een goede en nuttige nieuwe bestemming geven.
Albert Heijn helpt hier graag aan mee en organiseert tot en met zondag 6 december in samenwerking met Goedzak een landelijke speelgoedinzamelingsactie. Klanten kunnen hun oude speelgoed inleveren bij de deelnemende Albert Heijn winkels. Deze doneren het speelgoed aan een zelf gekozen lokaal goed doel. Maarten Heijltjes een van de initiatiefnemers van Goedzak: 'Goedzak is een platform om sociaal en duurzaam gedrag te stimuleren. Het is een sympathieke en gemakkelijke manier om producten een tweede leven te geven. We zijn heel trots om samen met Albert Heijn deze actie te organiseren in deze tijd van het jaar. Zo komt een veel grotere doelgroep in aanraking met Goedzak en maken we de feestdagen voor veel kinderen extra speciaal”. 'Wij vinden het fijn dat we onze winkels in kunnen zetten voor zo'n goed initiatief', zegt Saskia Egas Reparaz, directeur marketing & format. 'Albert Heijn wil naast de plek voor de dagelijkse boodschappen vooral ook een betrokken buurtbewoner zijn. Op deze manier maken we heel veel kinderen blij en krijgt speelgoed een mooie nieuwe bestemming.'
Klik hier naar de infographic over speelgoed
Lokale inzamelingsactie
Deelnemende winkels hebben in hun eigen buurt een goed doel benaderd waar het ingezamelde speelgoed naar toe gaat. Zoals de Voedselbank, een kinderdagverblijf of een buurtcentrum. Iedereen kan meedoen door hun eigen Goedzak op te halen bij een Albert Heijn winkel. De gevulde zak lever je in bij Albert Heijn. De winkel zorgt ervoor dat al het ingeleverde speelgoed wordt overgedragen aan het lokale goede doel. Op www.ah.nl/goedzak vinden consumenten een overzicht van de deelnemende winkels.
Sinterklaas bij Albert Heijn
De inzamelingsactie is voor Albert Heijn de start van het leukste kinderfeest van Nederland, aldus AH. 'Kinderen kunnen hun schoentje zetten in de winkel, en er is heel veel lekker assortiment en leuke cadeautjes voor alle hulpsinterklazen.' (PvWK)
*Onderzoeksverantwoording
Het ‘Goedzak onderzoek’ van Albert Heijn is uitgevoerd door PanelWizard onder meer dan 1.144 in Nederland wonende ouders met kinderen tussen de 2 en 8 jaar oud.
Over Goedzak
Goedzak is een platform om goed te doen. Goedzak maakt het je makkelijk om afgedankte spullen een kans op een tweede leven te geven, én mogelijk een ander gelukkig te maken met spullen die je zelf al niet meer gebruikt. Goedzak is concept van ontwerpbureau Waarmakers.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- zwarte piet
- initiatief
- zielig
- directeur marketing & format
- dagelijkse boodschappen
- Albert Heijn
- betrokken buurtbewoner
- AH
- recycling
- feestdagen
- mvo
- intocht
- speelgoed
- Goedzak
- kerst
- Saskia Egas Reparaz
- goed
- kinderen
- Sint
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




