Customer journey verlangt nieuwe rol marketeer
- Food-en-retail
- 6 nov 2018 @ 11:17
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Marketing
- 6 nov 2018 @ 11:17
- Hugo Schrameyer
Nu de customer journey radicaal verandert, heeft de marketeer een nieuwe verantwoordelijkheid te nemen. Voor commercieel succes is het onvermijdelijk om te denken vanuit consument, shopper en klant.
Altijd lastig om de uitkomst van een discussie op voorhand te voorspellen. Dat gaat eigenlijk niet. Maar we kunnen wel vooruitblikken op het dispuut dat op het programma staat tijdens ons Shopper Marketing Update Live!-event van 13 november. Onder leiding van Jurgen Mohr, directeur van Brompton Road, gaan Debbie Hendriks, customer & shoppermarketing directeur bij Groupe Seb, en Miriam de Bruin, marketingmanager van DGN Retail, in discussie met elkaar over de huidige marketingrealiteit. De nieuwe rol van de marketeer komt daarbij uitgebreid aan de orde, waarbij de zaal van harte is uitgenodigd om mee te discussiëren.
UPDATE: Alexander Arbouw, senior category manager Alpro, zal de plaats innemen van Debbie Hendriks, die door persoonlijke omstandigheden helaas is verhinderd om deel te nemen aan ons Live!-event.
Professionalisering
Dat wordt lastig natuurlijk, reageert Jurgen Mohr, om de uitkomst van een dispuut te voorspellen. Wel kan hij vertellen aan welke kapstok deze discussie is opgehangen. ‘De realiteit van nu is dat commerciële organisaties nog te veel denken in de verzuiling van Sales en Marketing. Dat is niet meer afdoende. De traditionele loyaliteit van consumenten is afgelopen jaren in snel tempo verdwenen. De klant/consument is in the lead. Die bepaalt zelf via welke kanalen hij in contact wil staan met aanbieders.'
Nieuwe rol ISMI
Deze nieuwe marketingrealiteit laat ook zijn invloed gelden op de transformatie van het Instore Shopper Marketing Instituut. Het ISMI wil zich nog nadrukkelijker laten zien als platform met een brede en diepe benadering van het vakgebied. Belangrijke toevoeging ten opzichte van het huidige aandachtsveld is de term Customer Marketing. Daarvoor is gekozen omdat dit onderdeel het belang van de relatie tussen vraag en aanbod beter dekt, zowel vanuit het belang van de merkfabrikant als vanuit de retailorganisatie.
Nieuwe gezichten
De transformatie die het ISMI ondergaat, leidt komend jaar onder andere tot kennismaking met verschillende professionals uit de customer- en shoppermarktingpraktijk. De huidige directie Bram Nauta en Cees Bosma van ISMI verwelkomen nieuwe namen in het bestuur die op termijn het stokje kunnen overnemen. Onder die professionals bevinden zich de dispuutdeelnemers van 13 november, dus Jurgen Mohr, Debbie Hendriks en Miriam de Bruin. De overige professionals die betrokken zijn bij de nieuwe plannen, zijn Oswin van den Boer, directeur nu:Amsterdam, Arjan Oosterlee, Commercial Directeur a.i. bij Anova Seafood en Ruud Verschuur, directeur DriveSight Management Consultancy.
Wie wil deelnemen aan het Het Shopper Marketing Dispuut is van harte uitgenodigd om ons Shopper Marketing Update Live!-event te bezoeken.
Shopper Marketing Update Live!
Datum: 13 november. Locatie: Joinn!, Houten
Entreeprijs:
ISMI-lid: gratis
Abonnees MarketingTribune: 95,-
Overig: 150,-
Lezers van MarketingTribune/Shopper Marketing Update kunnen zich aanmelden via deze link.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
- Jurgen Mohr
- Bram Nauta
- Shopper Marketing Update Live!
- Cees Bosma
- Miriam de Bruin
- Debbie Hendriks
- ISMI
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing