Customer journey verlangt nieuwe rol marketeer

Customer journey verlangt nieuwe rol marketeer
  • Food-en-retail
  • 6 nov 2018 @ 11:17
  • 10295 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Marketing

Nu de customer journey radicaal verandert, heeft de marketeer een nieuwe verantwoordelijkheid te nemen. Voor commercieel succes is het onvermijdelijk om te denken vanuit consument, shopper en klant.

Altijd lastig om de uitkomst van een discussie op voorhand te voorspellen. Dat gaat eigenlijk niet. Maar we kunnen wel vooruitblikken op het dispuut dat op het programma staat tijdens ons Shopper Marketing Update Live!-event van 13 november. Onder leiding van Jurgen Mohr, directeur van Brompton Road, gaan Debbie Hendriks, customer & shoppermarketing directeur bij Groupe Seb, en Miriam de Bruin, marketingmanager van DGN Retail, in discussie met elkaar over de huidige marketingrealiteit. De nieuwe rol van de marketeer komt daarbij uitgebreid aan de orde, waarbij de zaal van harte is uitgenodigd om mee te discussiëren.

UPDATE: Alexander Arbouw, senior category manager Alpro, zal de plaats innemen van Debbie Hendriks, die door persoonlijke omstandigheden helaas is verhinderd om deel te nemen aan ons Live!-event.

Professionalisering

Dat wordt lastig natuurlijk, reageert Jurgen Mohr, om de uitkomst van een dispuut te voorspellen. Wel kan hij vertellen aan welke kapstok deze discussie is opgehangen. ‘De realiteit van nu is dat commerciële organisaties nog te veel denken in de verzuiling van Sales en Marketing. Dat is niet meer afdoende. De traditionele loyaliteit van consumenten is afgelopen jaren in snel tempo verdwenen. De klant/consument is in the lead. Die bepaalt zelf via welke kanalen hij in contact wil staan met aanbieders.'

Nieuwe rol ISMI

Deze nieuwe marketingrealiteit laat ook zijn invloed gelden op de transformatie van het Instore Shopper Marketing Instituut. Het ISMI wil zich nog nadrukkelijker laten zien als platform met een brede en diepe benadering van het vakgebied. Belangrijke toevoeging ten opzichte van het huidige aandachtsveld is de term Customer Marketing. Daarvoor is gekozen omdat dit onderdeel het belang van de relatie tussen vraag en aanbod beter dekt, zowel vanuit het belang van de merkfabrikant als vanuit de retailorganisatie.

Nieuwe gezichten

De transformatie die het ISMI ondergaat, leidt komend jaar onder andere tot kennismaking met verschillende professionals uit de customer- en shoppermarktingpraktijk. De huidige directie Bram Nauta en Cees Bosma van ISMI verwelkomen nieuwe namen in het bestuur die op termijn het stokje kunnen overnemen. Onder die professionals bevinden zich de dispuutdeelnemers van 13 november, dus Jurgen Mohr, Debbie Hendriks en Miriam de Bruin. De overige professionals die betrokken zijn bij de nieuwe plannen, zijn Oswin van den Boer, directeur nu:Amsterdam, Arjan Oosterlee, Commercial Directeur a.i. bij Anova Seafood en Ruud Verschuur, directeur DriveSight Management Consultancy

Wie wil deelnemen aan het Het Shopper Marketing Dispuut is van harte uitgenodigd om ons Shopper Marketing Update Live!-event te bezoeken. 

Shopper Marketing Update Live!

Datum: 13 november. Locatie: Joinn!, Houten

Entreeprijs:

ISMI-lid: gratis
Abonnees MarketingTribune: 95,-
Overig: 150,-

Lezers van MarketingTribune/Shopper Marketing Update kunnen zich aanmelden via deze link.

 

 

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken