Jumbo opent eerste ‘kletskassa’
- Food-en-retail
- 15 jul 2019 @ 09:16
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 15 jul 2019 @ 09:16
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo heeft in Jumbo Vlijmen de eerste 'kletskassa' geopend waar klanten wat extra tijd krijgen voor een praatje. Ook is er een koffiecorner geopend voor eenzame ouderen en anderen die contact en wat vertier zoeken. Zo wordt de retailer socialer en een knooppunt in de buurt.
Jumbo werkt voor het initiatief samen met de Stichting Alles voor Mekaar. Bij de opening was minister Hugo de Jonge aanwezig, als vertegenwoordiger van de Nationale Coalitie Eén tegen Eenzaamheid, waarachter cco van de Jumbo Groep Colette Cloosterman–van Eerd een drijvende kracht is. Volgens Jumbo treffen bij de ‘Hallo! Alles voor Mekaar – koffiecorner’ ouderen en buurtgenoten elkaar dagelijks voor een praatje. 'Ouderen kunnen er ook terecht voor hulp van de professionals en supporters van de stichting Alles voor Mekaar.'
Hulp bij vervoer
Alexander van Weert van Alles voor Mekaar in Distrifood: ‘Ouderen worden vaak eenzamer als hun mobiliteit afneemt en ze missen vaak aanspraak. Tegelijkertijd hebben ze hulp nodig bij bijvoorbeeld huishoudelijke taken, boodschappen doen of het vervoer. Wij koppelen deze ouderen aan buurtbewoners. Want hulp en aandacht mag je van een goede buur verwachten. En het is fantastisch dat met deze koffiecorner ook een vaste ontmoetingsplek in het leven is roepen.’
Medewerkers en supporters van Alles voor Mekaar zijn regelmatig aanwezig in de koffiecorner om het contact te leggen, supporters te werven of de ouderen te helpen bij de hulpvraag die ze hebben, aldus het familiebedrijf.
(bronnen: Jumbo, Distrifood, Facebook; foto: Jumbo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Eén tegen Eenzaamheid
- kletskassa
- Jumbo
- sociaal
- Jumbo
- treffen
- Hallo!
- marketing
- Alles voor Mekaar
- Jumbo Groep
- Nationale Coalitie
- Colette Cloosterman–van Eerd
- cco
- koffiecorner
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes