Jumbo opent eerste ‘kletskassa’

Jumbo opent eerste ‘kletskassa’
  • Food-en-retail
  • 15 jul 2019 @ 09:16
  • 10109 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Jumbo heeft in Jumbo Vlijmen de eerste 'kletskassa' geopend waar klanten wat extra tijd krijgen voor een praatje. Ook is er een koffiecorner geopend voor eenzame ouderen en anderen die contact en wat vertier zoeken. Zo wordt de retailer socialer en een knooppunt in de buurt.

Jumbo werkt voor het initiatief samen met de  Stichting Alles voor Mekaar. Bij de opening was minister Hugo de Jonge aanwezig, als vertegenwoordiger van de Nationale Coalitie Eén tegen Eenzaamheid, waarachter cco van de Jumbo Groep Colette Cloosterman–van Eerd een drijvende kracht is. Volgens Jumbo treffen bij de ‘Hallo! Alles voor Mekaar – koffiecorner’ ouderen en buurtgenoten elkaar dagelijks voor een praatje. 'Ouderen kunnen er ook terecht voor hulp van de professionals en supporters van de stichting Alles voor Mekaar.'

Hulp bij vervoer
Alexander van Weert van Alles voor Mekaar in Distrifood: ‘Ouderen worden vaak eenzamer als hun mobiliteit afneemt en ze missen vaak aanspraak. Tegelijkertijd hebben ze hulp nodig bij bijvoorbeeld huishoudelijke taken, boodschappen doen of het vervoer. Wij koppelen deze ouderen aan buurtbewoners. Want hulp en aandacht mag je van een goede buur verwachten. En het is fantastisch dat met deze koffiecorner ook een vaste ontmoetingsplek in het leven is roepen.’
Medewerkers en supporters van Alles voor Mekaar zijn regelmatig aanwezig in de koffiecorner om het contact te leggen, supporters te werven of de ouderen te helpen bij de hulpvraag die ze hebben, aldus het familiebedrijf.
(bronnen: Jumbo, Distrifood, Facebook; foto: Jumbo)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken