Jumbo opent eerste ‘kletskassa’
- Food-en-retail
- 15 jul 2019 @ 09:16
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 15 jul 2019 @ 09:16
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo heeft in Jumbo Vlijmen de eerste 'kletskassa' geopend waar klanten wat extra tijd krijgen voor een praatje. Ook is er een koffiecorner geopend voor eenzame ouderen en anderen die contact en wat vertier zoeken. Zo wordt de retailer socialer en een knooppunt in de buurt.
Jumbo werkt voor het initiatief samen met de Stichting Alles voor Mekaar. Bij de opening was minister Hugo de Jonge aanwezig, als vertegenwoordiger van de Nationale Coalitie Eén tegen Eenzaamheid, waarachter cco van de Jumbo Groep Colette Cloosterman–van Eerd een drijvende kracht is. Volgens Jumbo treffen bij de ‘Hallo! Alles voor Mekaar – koffiecorner’ ouderen en buurtgenoten elkaar dagelijks voor een praatje. 'Ouderen kunnen er ook terecht voor hulp van de professionals en supporters van de stichting Alles voor Mekaar.'
Hulp bij vervoer
Alexander van Weert van Alles voor Mekaar in Distrifood: ‘Ouderen worden vaak eenzamer als hun mobiliteit afneemt en ze missen vaak aanspraak. Tegelijkertijd hebben ze hulp nodig bij bijvoorbeeld huishoudelijke taken, boodschappen doen of het vervoer. Wij koppelen deze ouderen aan buurtbewoners. Want hulp en aandacht mag je van een goede buur verwachten. En het is fantastisch dat met deze koffiecorner ook een vaste ontmoetingsplek in het leven is roepen.’
Medewerkers en supporters van Alles voor Mekaar zijn regelmatig aanwezig in de koffiecorner om het contact te leggen, supporters te werven of de ouderen te helpen bij de hulpvraag die ze hebben, aldus het familiebedrijf.
(bronnen: Jumbo, Distrifood, Facebook; foto: Jumbo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- koffiecorner
- sociaal
- Alles voor Mekaar
- Eén tegen Eenzaamheid
- cco
- marketing
- Colette Cloosterman–van Eerd
- kletskassa
- Hallo!
- Jumbo Groep
- Jumbo
- Nationale Coalitie
- Jumbo
- treffen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers