Allard Pierson prolongeert Foodie Festival
- Food-en-retail
- 23 okt 2019 @ 08:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodEducatie
- 23 okt 2019 @ 08:36
- Peter van Woensel Kooy
In het Allard Pierson museum aan het Rokin worden de collecties van de Universiteit van Amsterdam gedeeld. Binnenkort organiseert het museum het Amsterdam Symposium on the History of Food met aansluitend Foodie Festival.
'Op het Foodie Festival hoor je alles over de laatste ontwikkelingen in de wereld van kookboeken, en maak je kennis met het heden en verleden van onze eetcultuur. Niemand minder dan Claudia Roden, de grande dame onder de kookboekenschrijvers, is er dit jaar bij. Haar boek De Joodse keuken komt dit najaar opnieuw uit, en ze vertelt op het Foodie Festival over de Joodse eetcultuur van Amsterdam', stelt het Allard Pierson uitnodigend over het festival dat op 16 november 2019 opnieuw plaatsvindt. Maar met een compleet nieuwe programmering. Foodmarketeers en andere belangstellenden kunnen hier hun vakkennis en historische kennis uitbreiden en aanscherpen op een leuke manier, daarnaast valt ook veel te proeven en zijn er masterclasses waarmee u uw collega straks moeiteloos aftroeft.
Foodbloggers voor het voetlicht
Over de eetcultuur van nu vertelt foodblogger van het jaar Mooncake (Jonneke de Zeeuw), zij kent alle adresjes in Nederland en ver daarbuiten. Danny Jansen van 24Kitchen heeft een kleine tentoonstelling gemaakt met de rijke collectie historische kookboeken van het Allard Pierson en geeft rondleidingen. Je kunt ook aansluiten bij de rondleiding die Cees Holtkamp geeft in Patisserie Holtkamp, die dit jaar 50 jaar bestaat! Daarnaast zijn er natuurlijk ook proeverijen en kun je je boekenkast weer aanvullen met kookboeken uit de Pop-up Kookboekhandel. En nog veel meer!
Interviewsessies
Jonah Freud houdt verschillende interviewsessies met allerlei verschillende thema’s: bakken, Indonesisch, Surinaams, Marokkaans en Syrisch. Samen met Alain Caron interviewt ze Alain Passard, de winnaar van de Johannes van Damprijs. Passard is eigenaar van het legendarische Parijse restaurant L’Arpège, en werd bij het grote publiek bekend door de Netflix serie Chef’s Table. Klik hier voor meer info en voor kaarten. De Noord Zuid lijn stopt comfortabel voor de deur.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Amsterdam
- collecties
- masterclass
- Johannes van Dam
- Mooncake
- Holtkamp
- kennis
- Claudia Roden
- Freud
- food
- De L'Europe
- Rokin
- Universiteit van Amsterdam
- Netflix
- eetcultuur
- Allard Pierson
- marketing
- museum
- expo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing