Bol.com uitgeroepen tot 'ABN Amro Retailer' 2019-2020

Bol.com uitgeroepen tot 'ABN Amro Retailer' 2019-2020
  • Food-en-retail
  • 1 nov 2019 @ 09:56
  • 14813 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardsMarketing

Bol.com is op bankbuiten Duin&Kruidberg uitgeroepen tot ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ 2019-2020. Pearle Opticiens sleept de eretitel ‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2019-2020 in de wacht. Zooplus kreeg de 'Webshop Award', terwijl Evert de Goede van Hornbach 'Retail Executive of the Year’ werd en het managementteam van Jumbo is uitgeroepen tot het ‘ABN Amro Retail MT of the Year’.

 De ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ 2019-2020 is dit jaar door Lush gewonnen.  De prijzen zijn uitgereikt tijdens het ‘ABN Amro Retailer of the Year’ gala op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort.

In de afgelopen maanden beoordeelden consumenten hun favoriete retailers voor de publieksprijzen ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’. Op 17 september zijn de winnaars van de categorieprijzen bekendgemaakt. Deze winnaars maakten hierdoor kans op de overall titel. Bol.com werd verkozen tot ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ 2019-2020 en liet hiermee de overige 38 genomineerden achter zich. In de ogen van de consument verdient Pearle Opticiens de titel ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’. Zooplus sleepte de ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’ in de wacht.

‘ABN Amro Retailer of the Year’ 2019-2020 vakprijzen

Evert de Goede van Hornbach won de vakprijs ‘ABN Amro Retail Executive’ 2019-2020. Hieronder een overzicht van de volledige top 5 Retail Executive:

*    Daphne Smit - Coolblue

*    Evert de Goede - Hornbach

*    Hajir Hajji - Action

*    Margaret Versteden - bol.com

*    Wouter Kolk - Ahold Delhaize Europa  

Het managementteam van Jumbo schreef met 40 procent van de stemmen de vakprijs ‘ABN Amro Retail Managementteam’ 2019-2020 op zijn naam. De top 5 Retail Managementteam ziet er als volgt uit:

*    A.S. Watson

*    Dille & Kamille

*    Hema

*    Jumbo

*    Zeeman

De winnaars van de vakprijzen ‘ABN Amro Retail Executive’ en ‘ABN Amro Retail Managementteam’ zijn vastgesteld nadat vakgenoten, categoriewinnaars van de vorige editie, gevraagd werden de beste executives en managementteams te nomineren. Op basis hiervan is een top 5 Retail Executives en Retail Managementteams samengesteld. Tijdens het ‘ABN Amro Retailer of the Year’ Gala konden retailers hun stem uitbrengen. Nadat de stemmen van vakgenoten waren verzameld, namen de winnaars de award in ontvangst. In totaal hebben ruim 200 vakgenoten gestemd.

Lush won de vakprijs ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ 2019-2020. Hieronder een overzicht van de volledige top 5 sustainable retailers:

*    Ekoplaza

*    Fairphone

*    HEMA

*    Lush

*    MUDjeans

De ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ is een juryprijs binnen het concept ‘Retailer of the Year Nederland’. De jury, bestaande uit Henk Hofstede (Sector Banker Retail Commercial Clients, ABN Amro), Mark Veldkamp (Commercial Director, Q&A), Hanneke van de Vijfeijke (Sustainability Leader, Ikea), Sanne Bogaarts (Manager CSR, Lidl), Erwin van Overbeek (Manager Large Enterprise Network, MVO Nederland), Meike Koster (Marketing & Communications Manager, Max Havelaar), Marlot Kiveron (Sustainability Manager, Ace&Tate) en Marcel ten Holte (Eigenaar, RetailTrends Media), nomineerden op basis van zes criteria welke vijf duurzame retailers in Nederland het beste presteren. Op het gala van de ‘ABN Amro Retailer of the Year’ verkiezingen kregen de aanwezige retailers de kans om het oordeel van de jury te beïnvloeden door hun stem uit te brengen op één van de vijf genomineerden. Het juryoordeel bepaalde voor 75 procent de uitslag van de prijs. De overige 25 procent is door stemmen bepaald.
(PvWK)

Over Q&A
'Q&A is initiatiefnemer van het Retailer of the Year concept. De verkiezingen zijn dit jaar voor de zeventiende keer uitgevoerd. ABN AMRO is als hoofdsponsor aan de verkiezingen verbonden.'
(bron: Q&A)  

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken