Bol.com uitgeroepen tot 'ABN Amro Retailer' 2019-2020
- Food-en-retail
- 1 nov 2019 @ 09:56
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DesignawardsMarketing
- 1 nov 2019 @ 09:56
- Peter van Woensel Kooy
Bol.com is op bankbuiten Duin&Kruidberg uitgeroepen tot ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ 2019-2020. Pearle Opticiens sleept de eretitel ‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2019-2020 in de wacht. Zooplus kreeg de 'Webshop Award', terwijl Evert de Goede van Hornbach 'Retail Executive of the Year’ werd en het managementteam van Jumbo is uitgeroepen tot het ‘ABN Amro Retail MT of the Year’.
De ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ 2019-2020 is dit jaar door Lush gewonnen. De prijzen zijn uitgereikt tijdens het ‘ABN Amro Retailer of the Year’ gala op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort.
In de afgelopen maanden beoordeelden consumenten hun favoriete retailers voor de publieksprijzen ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’. Op 17 september zijn de winnaars van de categorieprijzen bekendgemaakt. Deze winnaars maakten hierdoor kans op de overall titel. Bol.com werd verkozen tot ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ 2019-2020 en liet hiermee de overige 38 genomineerden achter zich. In de ogen van de consument verdient Pearle Opticiens de titel ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’. Zooplus sleepte de ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’ in de wacht.
‘ABN Amro Retailer of the Year’ 2019-2020 vakprijzen
Evert de Goede van Hornbach won de vakprijs ‘ABN Amro Retail Executive’ 2019-2020. Hieronder een overzicht van de volledige top 5 Retail Executive:
* Daphne Smit - Coolblue
* Evert de Goede - Hornbach
* Hajir Hajji - Action
* Margaret Versteden - bol.com
* Wouter Kolk - Ahold Delhaize Europa
Het managementteam van Jumbo schreef met 40 procent van de stemmen de vakprijs ‘ABN Amro Retail Managementteam’ 2019-2020 op zijn naam. De top 5 Retail Managementteam ziet er als volgt uit:
* A.S. Watson
* Dille & Kamille
* Hema
* Jumbo
* Zeeman
De winnaars van de vakprijzen ‘ABN Amro Retail Executive’ en ‘ABN Amro Retail Managementteam’ zijn vastgesteld nadat vakgenoten, categoriewinnaars van de vorige editie, gevraagd werden de beste executives en managementteams te nomineren. Op basis hiervan is een top 5 Retail Executives en Retail Managementteams samengesteld. Tijdens het ‘ABN Amro Retailer of the Year’ Gala konden retailers hun stem uitbrengen. Nadat de stemmen van vakgenoten waren verzameld, namen de winnaars de award in ontvangst. In totaal hebben ruim 200 vakgenoten gestemd.
Lush won de vakprijs ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ 2019-2020. Hieronder een overzicht van de volledige top 5 sustainable retailers:
* Ekoplaza
* Fairphone
* HEMA
* Lush
* MUDjeans
De ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ is een juryprijs binnen het concept ‘Retailer of the Year Nederland’. De jury, bestaande uit Henk Hofstede (Sector Banker Retail Commercial Clients, ABN Amro), Mark Veldkamp (Commercial Director, Q&A), Hanneke van de Vijfeijke (Sustainability Leader, Ikea), Sanne Bogaarts (Manager CSR, Lidl), Erwin van Overbeek (Manager Large Enterprise Network, MVO Nederland), Meike Koster (Marketing & Communications Manager, Max Havelaar), Marlot Kiveron (Sustainability Manager, Ace&Tate) en Marcel ten Holte (Eigenaar, RetailTrends Media), nomineerden op basis van zes criteria welke vijf duurzame retailers in Nederland het beste presteren. Op het gala van de ‘ABN Amro Retailer of the Year’ verkiezingen kregen de aanwezige retailers de kans om het oordeel van de jury te beïnvloeden door hun stem uit te brengen op één van de vijf genomineerden. Het juryoordeel bepaalde voor 75 procent de uitslag van de prijs. De overige 25 procent is door stemmen bepaald.
(PvWK)
Over Q&A
'Q&A is initiatiefnemer van het Retailer of the Year concept. De verkiezingen zijn dit jaar voor de zeventiende keer uitgevoerd. ABN AMRO is als hoofdsponsor aan de verkiezingen verbonden.'
(bron: Q&A)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- 2019-2020
- managementteam
- MT
- Zooplus
- bankbuiten
- Beste Winkelketen
- Bol.com
- awards
- retail
- Lush
- Hornbach
- of the Year
- ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands
- Retail
- Duin&Kruidberg
- Pearle Opticiens
- Evert de Goede van
- ABN Amro
- Jumbo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




