Coca-Cola trekt Kerstcampagne door op de winkelvoer

Coca-Cola trekt Kerstcampagne door op de winkelvoer
  • Food-en-retail
  • 9 dec 2019 @ 09:38
  • 17060 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieFood

Coca-Cola nodigt deze feestdagen mensen uit om het goede in anderen te zien met de opvallende campagne ‘What we share is stronger’. Daarin wordt ook over 'vreemdelingen' nagedacht. Lees hier hoe de campagne tot in detail wordt uitgerold binnen de retail.

De Coke-marketeers brengen een belangrijke boodschap met zich mee, namelijk om verschillen opzij te zetten en samen aan tafel te gaan. Discussieer mee over de 'purpose' achter deze campagne, hier op onze Facebook-pagina.

Aan tafel kun je dit bijzondere moment van verbondenheid volgens het merk goed delen. Coca-Cola zet deze boodschap kracht bij door het Rode Kruis te steunen. Consumenten kunnen dit jaar in de Kersttruck kerstsokken of cadeaupapier meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. Daarnaast kunnen bezoekers genieten van heerlijke hapjes gemaakt door vrijwilligers van de Welcome App.

What we share is stronger
Met deze kerstcampagne nodigt Coca-Cola mensen van over de hele wereld uit om het goede in anderen te zien, verschillen opzij te zetten, vooroordelen los te laten en ons te richten op de gelijkenissen, aldus het merk.
 
Niemand staat er alleen voor
'Coca-Cola en Het Rode Kruis zijn al meer dan 100 jaar met elkaar verbonden. Door elkaar te omarmen en een steuntje in de rug te bieden komen we een stuk verder met elkaar en staat niemand er alleen voor. Dit jaar kunnen bezoekers bij de Kersttruck inpakpapier of Kerstsokken meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. De opbrengsten gaan rechtstreeks naar hulpactiviteiten van het Rode Kruis om mensen in nood te helpen. Bezoekers van de Kersttruck kunnen daarnaast ook genieten van lekkere hapjes en goed gezelschap van over de hele wereld. Daarvoor heeft Coca-Cola de samenwerking opgezocht met Welcome App, een app die nieuwkomers zich sneller thuis laten voelen in Nederland. Dit doen ze door hen te verbinden met locals en lokale organisaties en antwoorden te bieden op alledaagse vraagstukken', zegt Coke.
 
Een mysterieuze (kerst)man
Bij deze campagne hoort ook een nieuwe tv-commercial. In 1931 bedacht Coca-Cola een van de beroemdste Kerstpersonages: de Kerstman in de iconische kleuren rood en wit. Deze Kerstperiode zien we het leven door de ogen van de Kerstman. Een geliefde man, maar ook beetje mysterieus. Anders dan anders. Hij woont op de Noordpool en komt één keer per jaar naar ons toe, klimt op onze daken en breekt als het ware bij ons in om cadeaus te geven. 'En wat doen wij? We verwelkomen hem, want het maakt niet uit hoe anders iemand is, als je simpelweg het goede in een ander ziet', stelt Coca-Cola. Bekijk de commercial hier onderop.
(PvWK)

Hoe ziet de campagne eruit?
Dit jaar is het thema van de Kerstcampagne ‘What we share is stronger’. De campagne bestaat uit de volgende onderdelen:

Productverpakkingen

Alle Coca-Cola varianten (original taste, zero sugar en light) worden voorzien van een thematische kerstuitstraling.

TV-commercial

De nieuwe tv-commercial is vanaf 6 december te zien op de Nederlandse televisie en in de bioscopen.

Kersttruck tour

Vanaf 6 december rijdt de Coca-Cola Kersttruck weer door het land. In de kersttruck kun je inpakpapier of kerstsokken meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. Bezoekers van de kersttruck kunnen daarnaast ook genieten van lekkere hapjes en goed gezelschap in samenwerking met de Welcome App. En natuurlijk is de Kerstman met zijn elfjes aanwezig!

Winkelvloer activatie

Binnen het Retail-kanaal wordt de campagne geactiveerd met twee kersttruck-displays, gemaakt van karton met het FSC keurmerk. Een XL-versie zal zichtbaar zijn in grote supermarkten en een kleinere versie in overige supermarkten. Naast de kersttruck display, kan er gekozen worden voor een aanvullende activatie waarbij de consument bij aankoop van een Coca-Cola 4-pack 1,5L een rol cadeaupapier ontvangt. 



Campagne informatie/Credits
De Nederlandse kerstcampagne is een doorvertaling van de internationale kerstcampagne van Coca-Cola. In Nederland is UM verantwoordelijk voor het mediaplan, Chase voor de trucktour en Coopr voor PR.



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken