Coca-Cola trekt Kerstcampagne door op de winkelvoer
- Food-en-retail
- 9 dec 2019 @ 09:38
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieFood
- 9 dec 2019 @ 09:38
- Peter van Woensel Kooy
Coca-Cola nodigt deze feestdagen mensen uit om het goede in anderen te zien met de opvallende campagne ‘What we share is stronger’. Daarin wordt ook over 'vreemdelingen' nagedacht. Lees hier hoe de campagne tot in detail wordt uitgerold binnen de retail.
De Coke-marketeers brengen een belangrijke boodschap met zich mee, namelijk om verschillen opzij te zetten en samen aan tafel te gaan. Discussieer mee over de 'purpose' achter deze campagne, hier op onze Facebook-pagina.
Aan tafel kun je dit bijzondere moment van verbondenheid volgens het merk goed delen. Coca-Cola zet deze boodschap kracht bij door het Rode Kruis te steunen. Consumenten kunnen dit jaar in de Kersttruck kerstsokken of cadeaupapier meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. Daarnaast kunnen bezoekers genieten van heerlijke hapjes gemaakt door vrijwilligers van de Welcome App.
What we share is stronger
Met deze kerstcampagne nodigt Coca-Cola mensen van over de hele wereld uit om het goede in anderen te zien, verschillen opzij te zetten, vooroordelen los te laten en ons te richten op de gelijkenissen, aldus het merk.
Niemand staat er alleen voor
'Coca-Cola en Het Rode Kruis zijn al meer dan 100 jaar met elkaar verbonden. Door elkaar te omarmen en een steuntje in de rug te bieden komen we een stuk verder met elkaar en staat niemand er alleen voor. Dit jaar kunnen bezoekers bij de Kersttruck inpakpapier of Kerstsokken meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. De opbrengsten gaan rechtstreeks naar hulpactiviteiten van het Rode Kruis om mensen in nood te helpen. Bezoekers van de Kersttruck kunnen daarnaast ook genieten van lekkere hapjes en goed gezelschap van over de hele wereld. Daarvoor heeft Coca-Cola de samenwerking opgezocht met Welcome App, een app die nieuwkomers zich sneller thuis laten voelen in Nederland. Dit doen ze door hen te verbinden met locals en lokale organisaties en antwoorden te bieden op alledaagse vraagstukken', zegt Coke.
Een mysterieuze (kerst)man
Bij deze campagne hoort ook een nieuwe tv-commercial. In 1931 bedacht Coca-Cola een van de beroemdste Kerstpersonages: de Kerstman in de iconische kleuren rood en wit. Deze Kerstperiode zien we het leven door de ogen van de Kerstman. Een geliefde man, maar ook beetje mysterieus. Anders dan anders. Hij woont op de Noordpool en komt één keer per jaar naar ons toe, klimt op onze daken en breekt als het ware bij ons in om cadeaus te geven. 'En wat doen wij? We verwelkomen hem, want het maakt niet uit hoe anders iemand is, als je simpelweg het goede in een ander ziet', stelt Coca-Cola. Bekijk de commercial hier onderop.
(PvWK)
Hoe ziet de campagne eruit?
Dit jaar is het thema van de Kerstcampagne ‘What we share is stronger’. De campagne bestaat uit de volgende onderdelen:
Productverpakkingen
Alle Coca-Cola varianten (original taste, zero sugar en light) worden voorzien van een thematische kerstuitstraling.
TV-commercial
De nieuwe tv-commercial is vanaf 6 december te zien op de Nederlandse televisie en in de bioscopen.
Kersttruck tour
Vanaf 6 december rijdt de Coca-Cola Kersttruck weer door het land. In de kersttruck kun je inpakpapier of kerstsokken meenemen in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. Bezoekers van de kersttruck kunnen daarnaast ook genieten van lekkere hapjes en goed gezelschap in samenwerking met de Welcome App. En natuurlijk is de Kerstman met zijn elfjes aanwezig!
Winkelvloer activatie
Binnen het Retail-kanaal wordt de campagne geactiveerd met twee kersttruck-displays, gemaakt van karton met het FSC keurmerk. Een XL-versie zal zichtbaar zijn in grote supermarkten en een kleinere versie in overige supermarkten. Naast de kersttruck display, kan er gekozen worden voor een aanvullende activatie waarbij de consument bij aankoop van een Coca-Cola 4-pack 1,5L een rol cadeaupapier ontvangt.
Campagne informatie/Credits
De Nederlandse kerstcampagne is een doorvertaling van de internationale kerstcampagne van Coca-Cola. In Nederland is UM verantwoordelijk voor het mediaplan, Chase voor de trucktour en Coopr voor PR.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- heerlijke hapjes
- boodschap
- We are stronger
- marketing
- kerstsokken
- verbinding
- Rode Kruis
- Coca-Cola
- Kersttruck
- Welcome App
- genieten
- bezoekers
- cadeaupapier
- donatie
- vrijwilligers
- retail
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes