[video] De bekroonde case van online supermarkt Crisp
- Food-en-retail
- 8 mei 2020 @ 08:25
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AwardsWebwinkelFoodMarketing
- 8 mei 2020 @ 08:25
- Peter van Woensel Kooy
Crisp biedt ruim 1500 kwaliteitsproducten in één app, de volgende dag thuisbezorgd. Recent wont dit retailmerk samen met bureau Achtung! een dubbele SpinAward, dus vroegen we de case op. Hier is ie.
Emelin Naudin ten Cate en mede-oprichter Tom Peeters, co-founder voorzien ons van de relevante informatie over Crisp:
'Hierbij achtergrond bij de ingezonden case. Crisp is de online supermarkt voor iedereen die van goed eten houdt. De missie is om eten van betere kwaliteit mogelijk te maken voor groot publiek. Daarom richt Crisp zich op supervers, lekker eten van het moment. Direct ingekocht bij makers en kwekers die weten wat ze doen. Crisp biedt ruim 1500 kwaliteitsproducten in één app, de volgende dag thuisbezorgd. Recht van de makers naar jouw keuken in heel Nederland. Dat proef je. Want echt vers smaakt veel beter.
Een team van Crisp en Achtung! heeft ter voorbereiding aan de lancering samen gewerkt aan brand identity en design van de app.'
Over het merk Crisp
'Crisp is knettervers en lokaal. Daar hoort een identity bij die fris blijft. Daarom hebben we een identity ontworpen die de seizoenen volgt. Elke maand verandert het flexibele logo door een vers product centraal te stellen.
Door rapid prototyping en user testing continue af te wisselen zijn we tot een ultiem simpele gebruikerservaring gekomen. De identity valt hier op z’n plek door de kleurrijke fotografie die in de app ook een functioneel doel dient: producten hebben een eigen kleur waardoor navigatie intuïtiever wordt. De illustratiestijl maakt successchermen een vrolijk moment. En live tracking van de bezorger en geïntegreerde persoonlijke service via Whatsapp overtreft de verwachtingen.
In communicatie hebben bewust gekozen voor een kleurrijk kleurenpalet, frisse fotografie en smakelijke smakelijke fotografie waarin goed eten gevierd wordt. Ingezet in out-of-home, mobile ads, social media content en alle eigen touchpoints: van email tot bezorgdoos.'
Quote
'Vertrouwen, herkenbaarheid en een fenomenaal goede user experience zijn drie pilaren onder ons merk en app. In een steeds sneller wordende wereld zijn merk en design belangrijke differentiërende factoren, juist ook in food. Als nieuwe speler kan je het verschil maken door vanaf dag één enorm ambitieus te zijn op dit vlak, en de lat hoger te leggen dan wie dan ook', besluit Tom Peeters, co-founder en ceo van Crisp.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- vers
- case
- 1500
- retail
- Crisp
- producten
- Achtung!app
- thuisbezorgd
- SpinAward
- kwaliteit
- distributie
- digital
- volgende dag
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




