[video] De bekroonde case van online supermarkt Crisp
- Food-en-retail
- 8 mei 2020 @ 08:25
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AwardsWebwinkelFoodMarketing
- 8 mei 2020 @ 08:25
- Peter van Woensel Kooy
Crisp biedt ruim 1500 kwaliteitsproducten in één app, de volgende dag thuisbezorgd. Recent wont dit retailmerk samen met bureau Achtung! een dubbele SpinAward, dus vroegen we de case op. Hier is ie.
Emelin Naudin ten Cate en mede-oprichter Tom Peeters, co-founder voorzien ons van de relevante informatie over Crisp:
'Hierbij achtergrond bij de ingezonden case. Crisp is de online supermarkt voor iedereen die van goed eten houdt. De missie is om eten van betere kwaliteit mogelijk te maken voor groot publiek. Daarom richt Crisp zich op supervers, lekker eten van het moment. Direct ingekocht bij makers en kwekers die weten wat ze doen. Crisp biedt ruim 1500 kwaliteitsproducten in één app, de volgende dag thuisbezorgd. Recht van de makers naar jouw keuken in heel Nederland. Dat proef je. Want echt vers smaakt veel beter.
Een team van Crisp en Achtung! heeft ter voorbereiding aan de lancering samen gewerkt aan brand identity en design van de app.'
Over het merk Crisp
'Crisp is knettervers en lokaal. Daar hoort een identity bij die fris blijft. Daarom hebben we een identity ontworpen die de seizoenen volgt. Elke maand verandert het flexibele logo door een vers product centraal te stellen.
Door rapid prototyping en user testing continue af te wisselen zijn we tot een ultiem simpele gebruikerservaring gekomen. De identity valt hier op z’n plek door de kleurrijke fotografie die in de app ook een functioneel doel dient: producten hebben een eigen kleur waardoor navigatie intuïtiever wordt. De illustratiestijl maakt successchermen een vrolijk moment. En live tracking van de bezorger en geïntegreerde persoonlijke service via Whatsapp overtreft de verwachtingen.
In communicatie hebben bewust gekozen voor een kleurrijk kleurenpalet, frisse fotografie en smakelijke smakelijke fotografie waarin goed eten gevierd wordt. Ingezet in out-of-home, mobile ads, social media content en alle eigen touchpoints: van email tot bezorgdoos.'
Quote
'Vertrouwen, herkenbaarheid en een fenomenaal goede user experience zijn drie pilaren onder ons merk en app. In een steeds sneller wordende wereld zijn merk en design belangrijke differentiërende factoren, juist ook in food. Als nieuwe speler kan je het verschil maken door vanaf dag één enorm ambitieus te zijn op dit vlak, en de lat hoger te leggen dan wie dan ook', besluit Tom Peeters, co-founder en ceo van Crisp.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- SpinAward
- producten
- retail
- 1500
- vers
- volgende dag
- Crisp
- case
- digital
- Achtung!app
- thuisbezorgd
- distributie
- kwaliteit
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- FrietHoes versterkt merkpositie met... 29-10-2025
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




