MINI Countryman start Virtual Dealer
- Food-en-retail
- 24 aug 2020 @ 13:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ShowroomtrafficMarketing
- 24 aug 2020 @ 13:01
- Peter van Woensel Kooy
Juist in deze tijd van social distance is het belangrijk om mensen persoonlijk te kunnen bereiken. Ook voor een MINI dealer bij de introductie van een nieuw MINI model. Hoe kunnen hun prospects en klanten vervolgens toch de onthulling van de nieuwe MINI Countryman volledig digitaal en persoonlijk ervaren?
Daarom bedachten en ontwikkelden Mayster en AvK Brand Events voor MINI Nederland een virtual showroom launch. Een op maat gemaakte, volledig interactieve @home showroom voor de MINI dealer waarmee hij volledig virtueel de nieuwe MINI Countryman aan zijn klanten en prospects kan onthullen. We maakten 16 dealer specifieke interactieve @home showrooms die op hetzelfde moment live gaan en per dealer regionaal + landelijk worden aangejaagd via de owned en paid kanalen van MINI Nederland, de MINI-dealers en YouTube, Facebook, Instagram.
De video content is volledig samengesteld op basis van Google + YouTube zoekgedrag en geeft antwoord op de meest gestelde vragen over dit nieuwe model. Afhankelijk van met welk device je de link aanklikt krijg je een volledig geoptimaliseerde versie voor mobiel of desktop. Niet geschaald maar apart ontwikkeld. De data over het kijk- en klikgedrag in de video maakt o.a. continue optimalisaties in UX en de video content mogelijk.
Dit gebeurde in opdracht van MINI Nederland (Daniëlle Dieben, Sanne Kleindijk, Hidde-Jan Haven, Jorne Goosen) door Mayster en AvK Brand Events. In samenwerking met 180 Kingsday en BlueBillyWig.
(PvWK)
Bekijk hier de Interactieve @home showroom MINI Amsterdam. En hier de linkjes naar de Interactieve screengrab video en de MINI Countryman blooper video. In onderstaand venster de teaser video.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- persoonlijk
- social distance
- MINI
- @home
- AvK Brand Events
- ervaren
- Mayster
- digitaal
- Countryman
- MINI Nederland
- virtual showroom
- interactief
- automotive
- MINI dealer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers