MINI Countryman start Virtual Dealer

MINI Countryman start Virtual Dealer
  • Food-en-retail
  • 24 aug 2020 @ 13:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ShowroomtrafficMarketing

Juist in deze tijd van social distance is het belangrijk om mensen persoonlijk te kunnen bereiken. Ook voor een MINI dealer bij de introductie van een nieuw MINI model. Hoe kunnen hun prospects en klanten vervolgens toch de onthulling van de nieuwe MINI Countryman volledig digitaal en persoonlijk ervaren?

Daarom bedachten en ontwikkelden Mayster en AvK Brand Events voor MINI Nederland een virtual showroom launch. Een op maat gemaakte, volledig interactieve @home showroom voor de MINI dealer waarmee hij volledig virtueel de nieuwe MINI Countryman aan zijn klanten en prospects kan onthullen. We maakten 16 dealer specifieke interactieve @home showrooms die op hetzelfde moment live gaan en per dealer regionaal + landelijk worden aangejaagd via de owned en paid kanalen van MINI Nederland, de MINI-dealers en YouTube, Facebook, Instagram.

De video content is volledig samengesteld op basis van Google + YouTube zoekgedrag en geeft antwoord op de meest gestelde vragen over dit nieuwe model. Afhankelijk van met welk device je de link aanklikt krijg je een volledig geoptimaliseerde versie voor mobiel of desktop. Niet geschaald maar apart ontwikkeld. De data over het kijk- en klikgedrag in de video maakt o.a. continue optimalisaties in UX en de video content mogelijk.

Dit gebeurde in opdracht van MINI Nederland (Daniëlle Dieben, Sanne Kleindijk, Hidde-Jan Haven, Jorne Goosen) door Mayster en AvK Brand Events. In samenwerking met 180 Kingsday en BlueBillyWig.
(PvWK)

Bekijk hier de Interactieve @home showroom MINI Amsterdam. En hier de linkjes naar de Interactieve screengrab video en de MINI Countryman blooper video. In onderstaand venster de teaser video.

 

 

  



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken