Supermarktketen Deen stopt ermee
- Food-en-retail
- 16 feb 2021 @ 11:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 16 feb 2021 @ 11:59
- Peter van Woensel Kooy
Retailketen Deen zet een punt achter het merk. Het bedrijf verkoopt al zijn 80 vestigingen aan Albert Heijn, Vomar en DekaMarkt.
Van de winkelvoorraad van 80 winkels gaan volgens het plan 39 filialen naar Albert Heijn, 22 filialen naar de Vomar Voordeelmarkt- en negentien worden omgetoverd tot DekaMarkt. De betrokken partijen delen de Noord-Hollandse achtergrond met Deen en hebben een lange staat van dienst, meldt Deen in een persbericht.
’Logische stap’
Topman Leendert van Eck rept hierin van een 'moeilijke, maar logische stap’: 'We hebben een mooi bedrijf opgebouwd en dankzij het harde werk van onze medewerkers en onze loyale klantenkring kunnen we terugkijken op prachtige jaren. Om toekomstbestendig te zijn, zijn forse financiële inspanningen nodig, maar de familie heeft een andere keuze gemaakt.' Baanbehoud van alle medewerkers is gegarandeerd, aldus Van Eck.
Geen inzage
De keten heeft een landelijk marktaandeel van ruim 2% en had in 2019 een jaaromzet van meer dan €800 miljoen. 'Voor de inkoop van artikelen is Deen aangesloten bij Superunie, net als Vomar en DekaMarkt. Bij de verkoop wordt gezorgd dat Albert Heijn geen inzage krijgt in de voorwaarden die Superunie hanteert', meldt De Telegraaf. De directie van Deen verwacht dat de overnames in de tweede helft van dit jaar worden goedgekeurd.
(PvWK, bron: persbericht, TG)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management