Supermarktketen Deen stopt ermee

Supermarktketen Deen stopt ermee
  • Food-en-retail
  • 16 feb 2021 @ 11:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Retailketen Deen zet een punt achter het merk. Het bedrijf verkoopt al zijn 80 vestigingen aan Albert Heijn, Vomar en DekaMarkt.

Van de winkelvoorraad van 80 winkels gaan volgens het plan 39 filialen naar Albert Heijn, 22 filialen naar de Vomar Voordeelmarkt- en negentien worden omgetoverd tot DekaMarkt. De betrokken partijen delen de Noord-Hollandse achtergrond met Deen en hebben een lange staat van dienst, meldt Deen in een persbericht.

’Logische stap’
Topman Leendert van Eck rept hierin van een 'moeilijke, maar logische stap’: 'We hebben een mooi bedrijf opgebouwd en dankzij het harde werk van onze medewerkers en onze loyale klantenkring kunnen we terugkijken op prachtige jaren. Om toekomstbestendig te zijn, zijn forse financiële inspanningen nodig, maar de familie heeft een andere keuze gemaakt.' Baanbehoud van alle medewerkers is gegarandeerd, aldus Van Eck.

Geen inzage
De keten heeft een landelijk marktaandeel van ruim 2% en had in 2019 een jaaromzet van meer dan €800 miljoen. 'Voor de inkoop van artikelen is Deen aangesloten bij Superunie, net als Vomar en DekaMarkt. Bij de verkoop wordt gezorgd dat Albert Heijn geen inzage krijgt in de voorwaarden die Superunie hanteert', meldt De Telegraaf. De directie van Deen verwacht dat de overnames in de tweede helft van dit jaar worden goedgekeurd.
(PvWK, bron: persbericht, TG)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken