Bever opent flagshipstore in Westfield Mall of the Netherlands
- Food-en-retail
- 18 mrt 2021 @ 07:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 18 mrt 2021 @ 07:01
- Peter van Woensel Kooy
Buitenwinkel Bever opent donderdag 18 maart 2021 zijn grootste winkel in de WMothN. De flagshipstore heeft een oppervlakte van 2.500 m2. Bever ceo Albert Scholte (foto) is vooral enthousiast over de duurzaamheidshoek in de winkel.
Heel Holland wandelt en trekt erop uit. Wat dat betreft lijkt de timing perfect.
Naast de enorme omvang van de winkel die imdruk maakt, wil de staff van Bever je hier dat buitenleven laten ervaren en helpen beter te ontsluiten. Zo is er een klimwand, een speciale ruimte voor winkelen op afspraak, een Click & Collect-balie met pasmogelijkheden, een duurzaamheidshoek én de nieuwste Bever-service: een uitgebreide 3D-voetanalyse. 'Naar binnen gaan was nog nooit zo leuk voor een buitenliefhebber', claimt het retailmerk.
Oudste en grootste buitenwinkel van Nederland
Wie denkt dat Bever er louter is voor kampeerders, fanatieke bergbeklimmers en backpackers, heeft het mis. In de winkel kunnen buitenliefhebbers terecht voor meer dan 400 merken. Van wandelschoenen, rugzakken en kleding tot (reis)boeken en kaarten. Voor jong en oud is in verschillende prijsklassen iets te vinden wat ook direct kan worden uitgeprobeerd in speciale ‘experience-zones’. Hoe breed en lang de historie van de buitenwinkelketen is, wordt bij binnenkomst meteen zichtbaar. Via Bevers reis door de tijd, een speciale muur vol verhalen, oude brochures en foto’s van rondreizende ‘Bevers’, worden winkelbezoekers meegenomen in de 41-jarige geschiedenis van het bedrijf.
Klaar voor het ‘nieuwe normaal’
De vestiging in het grootste overdekte winkelcentrum van Nederland is een walhalla voor buitenliefhebbers en is helemaal klaar voor het ‘nieuwe normaal’. Winkelen op afspraak is niet nieuw bij Bever, maar de flagshipstore is wel de eerste buitenwinkel met een speciale ruimte waar ‘personal buitenexperts’ klanten adviseren en in alle rust nieuwe buitenproducten laten uitproberen. Ook kunnen bezoekers in de winkel terecht voor de nieuwste Bever-service: een uitgebreide loopanalyse en 3D-voetscan. Dankzij deze service gaat iedereen naar huis met functionele sneakers, wandel- of hardloopschoenen die perfect passen.
Duurzaamheidshoek
Albert Scholte, ceo Bever, is vooral enthousiast over de duurzaamheidshoek in de winkel: 'Duurzaamheid staat bij Bever hoog in het vaandel en speelt een hoofdrol in alle beslissingen die we nemen. Van de merken waar we mee werken, ons kantoor en ons personeel tot hoe en wat we communiceren met onze klanten en de buitenwereld. En nu ook door in deze prachtige winkel nog meer aandacht te schenken aan duurzame producten en kleding en ons outdoorrecycleprogramma. Ik hoop dat het een inspiratiebron is voor onze klanten en voor andere retailers.'
Vanaf vandaag kunnen buitenliefhebbers via de website een afspraak inplannen bij de flagshipstore in de Westfield Mall of the Netherlands. 'Dat is mogelijk tot vier uur van tevoren', sluit Scholte af.
(PvWK)
Over Bever
'Westlander Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2021 nog steeds. Wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. We vinden er rust, energie en vooral onszelf. Buiten is goed voor ons. En daarom zijn wij ook goed voor buiten. Hier ligt onze rol op maatschappelijk vlak. Dat begint met het juiste advies van onze 800 buitenexperts, waardoor je altijd de juiste keuze maakt. Voor meer informatie klik hier.'
(bron: Bever)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- e duurzaamheid
- Westfield Mall of the Netherlands
- Bever
- buitenwinkel
- flagshipstore
- hoek
- 2.500 m2
- winkel
- ceo
- Bever
- Albert Scholte
- Fred van Olphen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management