Rituals: 'De winkels zijn ons meest waardevolle marketingmiddel'
- Food-en-retail
- 18 feb 2022 @ 08:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMiddelenWinkelen
- 18 feb 2022 @ 08:31
- Peter van Woensel Kooy
Rituals was al een D2C-merk voordat D2C (direct to consumer, red.) zelfs maar bestond. Het bedrijf is sinds 2000 gestaag gegroeid. En dankzij een heel ouderwetse strategie: klassieke retail.
Met de focus op de eigen winkelketen gaat Rituals niet alleen tegen de retailtrends in de afgelopen corona-tijden.
'Bed opmaken en een koude douche nemen. Zo ziet de ochtendroutine van Raymond Cloosterman eruit', beschrijft Verena Grundel van vakmedium Werben&Verkaufen. 'De oprichter van Rituals rept met geen woord over romige doucheschuim of geurige aftershave. De focus van zijn merk ligt immers niet op de geurkaarsen, crèmes, reistassen en dekbedovertrekken, maar op het welzijn van de klanten. Welzijn is het sleutelwoord waar elke activiteit van het Nederlandse bedrijf om draait. Elk klantcontact met het merk is geoptimaliseerd voor de luxe feelgood-ervaring. Het is duidelijk dat dit niet gebeurt wanneer de handcrèmes in de drogisterij strijden om de aandacht van gestreste shoppers tussen talloze concurrerende producten. Daarom nam Cloosterman vanaf het begin de verkoop in eigen hand. Dit is de enige manier waarop hij volledige merkcontrole heeft.'
Lees hier verder.
(bron W&V)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




