Rituals: 'De winkels zijn ons meest waardevolle marketingmiddel'

Rituals: 'De winkels zijn ons meest waardevolle marketingmiddel'
  • Food-en-retail
  • 18 feb 2022 @ 08:31
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingMiddelenWinkelen

Rituals was al een D2C-merk voordat D2C (direct to consumer, red.) zelfs maar bestond. Het bedrijf is sinds 2000 gestaag gegroeid. En dankzij een heel ouderwetse strategie: klassieke retail.

Met de focus op de eigen winkelketen gaat Rituals niet alleen tegen de retailtrends in de afgelopen corona-tijden.

'Bed opmaken en een ​​koude douche nemen. Zo ziet de ochtendroutine van Raymond Cloosterman eruit', beschrijft Verena Grundel van vakmedium Werben&Verkaufen. 'De oprichter van Rituals rept met geen woord over romige doucheschuim of geurige aftershave. De focus van zijn merk ligt immers niet op de geurkaarsen, crèmes, reistassen en dekbedovertrekken, maar op het welzijn van de klanten. Welzijn is het sleutelwoord waar elke activiteit van het Nederlandse bedrijf om draait. Elk klantcontact met het merk is geoptimaliseerd voor de luxe feelgood-ervaring. Het is duidelijk dat dit niet gebeurt wanneer de handcrèmes in de drogisterij strijden om de aandacht van gestreste shoppers tussen talloze concurrerende producten. Daarom nam Cloosterman vanaf het begin de verkoop in eigen hand. Dit is de enige manier waarop hij volledige merkcontrole heeft.'
Lees hier verder.
(bron W&V)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken