Rituals: 'De winkels zijn ons meest waardevolle marketingmiddel'
- Food-en-retail
- 18 feb 2022 @ 08:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMiddelenWinkelen
- 18 feb 2022 @ 08:31
- Peter van Woensel Kooy
Rituals was al een D2C-merk voordat D2C (direct to consumer, red.) zelfs maar bestond. Het bedrijf is sinds 2000 gestaag gegroeid. En dankzij een heel ouderwetse strategie: klassieke retail.
Met de focus op de eigen winkelketen gaat Rituals niet alleen tegen de retailtrends in de afgelopen corona-tijden.
'Bed opmaken en een koude douche nemen. Zo ziet de ochtendroutine van Raymond Cloosterman eruit', beschrijft Verena Grundel van vakmedium Werben&Verkaufen. 'De oprichter van Rituals rept met geen woord over romige doucheschuim of geurige aftershave. De focus van zijn merk ligt immers niet op de geurkaarsen, crèmes, reistassen en dekbedovertrekken, maar op het welzijn van de klanten. Welzijn is het sleutelwoord waar elke activiteit van het Nederlandse bedrijf om draait. Elk klantcontact met het merk is geoptimaliseerd voor de luxe feelgood-ervaring. Het is duidelijk dat dit niet gebeurt wanneer de handcrèmes in de drogisterij strijden om de aandacht van gestreste shoppers tussen talloze concurrerende producten. Daarom nam Cloosterman vanaf het begin de verkoop in eigen hand. Dit is de enige manier waarop hij volledige merkcontrole heeft.'
Lees hier verder.
(bron W&V)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing