Sc Heerenveen drinkt voortaan water uit Dopper
- Food-en-retail
- 7 apr 2022 @ 15:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 apr 2022 @ 15:48
- Sjaak Hoogkamer
De Friese club gaat de strijd aan met plasticvervuiling als onderdeel na een duurzame voorzet van selectiespeler Siem de Jong. ‘Wegwerpwaterflessen? Niet voor ons’ is het nieuwe motto van sc Heerenveen.
Alle spelers en trainers van het eerste elftal drinken voortaan kraanwater uit herbruikbare Dopper-flessen en ook in het spelersrestaurant is geen wegwerpwaterfles meer te zien. De voetbalclub is de eerste in de Eredivisie die zich aansluit bij de Dopper Wave, een internationale beweging gestart door de Haarlemse sociale onderneming Dopper in de strijd tegen plasticvervuiling.
Verantwoordelijkheid nemen
Het idee om met Dopper in zee te gaan begon bij middenvelder Siem de Jong voor wie duurzaamheid een belangrijk thema is. Als vader van twee jonge kinderen denkt hij regelmatig na over hoe de wereld eruit zal zien als zij groot zijn. ‘Het is niet zo dat ik alles goed doe en overal het antwoord op heb, maar ik probeer er wel bewust mee bezig te zijn,’ aldus De Jong.
De Jong, zelf al onderdeel van de Dopper Wave, stelde voor dat de club zich ook zou aansluiten. Het bestuur reageerde positief. Technisch manager Ferry de Haan: ‘Als we door het gebruik van Dopper-flessen het gebruik van plastic wegwerpwaterflessen structureel kunnen terugbrengen, dan moeten we dat doen. Ik denk dat het meer dan wenselijk is in deze tijd dat wij als club onze verantwoordelijkheid nemen in het kader van duurzaamheid.’
Virginia Yanquilevich, CEO Dopper: ‘Ik kijk ernaar uit om te zien hoeveel anderen – zowel clubs als fans, en misschien zelfs de KNVB – deze duurzame koplopers zullen inspireren om zich ook aan te sluiten bij de Wave.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




