Sc Heerenveen drinkt voortaan water uit Dopper

Sc Heerenveen drinkt voortaan water uit Dopper
  • Food-en-retail
  • 7 apr 2022 @ 15:48
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Friese club gaat de strijd aan met plasticvervuiling als onderdeel na een duurzame voorzet van selectiespeler Siem de Jong. ‘Wegwerpwaterflessen? Niet voor ons’ is het nieuwe motto van sc Heerenveen.

Alle spelers en trainers van het eerste elftal drinken voortaan kraanwater uit herbruikbare Dopper-flessen en ook in het spelersrestaurant is geen wegwerpwaterfles meer te zien. De voetbalclub is de eerste in de Eredivisie die zich aansluit bij de Dopper Wave, een internationale beweging gestart door de Haarlemse sociale onderneming Dopper in de strijd tegen plasticvervuiling.

Verantwoordelijkheid nemen

Het idee om met Dopper in zee te gaan begon bij middenvelder Siem de Jong voor wie duurzaamheid een belangrijk thema is. Als vader van twee jonge kinderen denkt hij regelmatig na over hoe de wereld eruit zal zien als zij groot zijn. ‘Het is niet zo dat ik alles goed doe en overal het antwoord op heb, maar ik probeer er wel bewust mee bezig te zijn,’ aldus De Jong.

De Jong, zelf al onderdeel van de Dopper Wave, stelde voor dat de club zich ook zou aansluiten. Het bestuur reageerde positief. Technisch manager Ferry de Haan: ‘Als we door het gebruik van Dopper-flessen het gebruik van plastic wegwerpwaterflessen structureel kunnen terugbrengen, dan moeten we dat doen. Ik denk dat het meer dan wenselijk is in deze tijd dat wij als club onze verantwoordelijkheid nemen in het kader van duurzaamheid.’

Virginia Yanquilevich, CEO Dopper: ‘Ik kijk ernaar uit om te zien hoeveel anderen – zowel clubs als fans, en misschien zelfs de KNVB – deze duurzame koplopers zullen inspireren om zich ook aan te sluiten bij de Wave.’

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken