Sc Heerenveen drinkt voortaan water uit Dopper
- Food-en-retail
- 7 apr 2022 @ 15:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 apr 2022 @ 15:48
- Sjaak Hoogkamer
De Friese club gaat de strijd aan met plasticvervuiling als onderdeel na een duurzame voorzet van selectiespeler Siem de Jong. ‘Wegwerpwaterflessen? Niet voor ons’ is het nieuwe motto van sc Heerenveen.
Alle spelers en trainers van het eerste elftal drinken voortaan kraanwater uit herbruikbare Dopper-flessen en ook in het spelersrestaurant is geen wegwerpwaterfles meer te zien. De voetbalclub is de eerste in de Eredivisie die zich aansluit bij de Dopper Wave, een internationale beweging gestart door de Haarlemse sociale onderneming Dopper in de strijd tegen plasticvervuiling.
Verantwoordelijkheid nemen
Het idee om met Dopper in zee te gaan begon bij middenvelder Siem de Jong voor wie duurzaamheid een belangrijk thema is. Als vader van twee jonge kinderen denkt hij regelmatig na over hoe de wereld eruit zal zien als zij groot zijn. ‘Het is niet zo dat ik alles goed doe en overal het antwoord op heb, maar ik probeer er wel bewust mee bezig te zijn,’ aldus De Jong.
De Jong, zelf al onderdeel van de Dopper Wave, stelde voor dat de club zich ook zou aansluiten. Het bestuur reageerde positief. Technisch manager Ferry de Haan: ‘Als we door het gebruik van Dopper-flessen het gebruik van plastic wegwerpwaterflessen structureel kunnen terugbrengen, dan moeten we dat doen. Ik denk dat het meer dan wenselijk is in deze tijd dat wij als club onze verantwoordelijkheid nemen in het kader van duurzaamheid.’
Virginia Yanquilevich, CEO Dopper: ‘Ik kijk ernaar uit om te zien hoeveel anderen – zowel clubs als fans, en misschien zelfs de KNVB – deze duurzame koplopers zullen inspireren om zich ook aan te sluiten bij de Wave.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing