SportCity van 26 naar 113 clubs in Nederland

  • Food-en-retail
  • 14 okt 2022 @ 11:03
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

Vanaf nu gaan alle 87 Fit For Free-clubs die ons land telt verder onder de naam SportCity. Een aantal vestigingen van Fit For Free is de afgelopen maanden al verbouwd met het DNA van SportCity waarmee het aantal vestigingen omhoog schiet.

Nu is besloten tot een volledige overgang die het komende jaar in alle voormalige Fit For Free-clubs zichtbaar zal worden. SportCity is sinds 1995 naar eigen zeggen een begrip bij sportief Nederland. 'De 26 reeds bestaande clubs zijn altijd een fijne plek geweest waar leden aan hun mentale en fysieke gezondheid kunnen werken. Zo staat SportCity al bijna 30 jaar voor persoonlijke aandacht. De clubteams en sportspecialisten stimuleren en helpen elke sporter met enthousiasme om hun eigen manier van bewegen te ontdekken. Of het nu gaat om professionele of recreatieve sporters, beginners of gevorderden. Maar SportCity is meer dan een sportschool. Het is een plek in de buurt waar je – lid of geen lid -  naast bewegen ook kunt afspreken of werken. Een gezellige en relaxte ontmoetingsplek, te vergelijken met de sfeer van een sportvereniging waarbij sociaal contact een belangrijke plek inneemt.' 

Van 26 naar 113 SportCity’s 
Het komende jaar worden de teams verder uitgebreid met (sport-)specialisten en worden de clubs stuk voor stuk gezelliger gemaakt. Voor de leden van Fit For Free verandert er nu niets. Zij kunnen onder dezelfde voorwaarden blijven sporten bij 88 clubs. De huidige leden van SportCity kunnen vanaf nu bij 113 clubs terecht. Door het aansluiten van Fit For Free, wordt SportCity de grootste speler in het value segment in Nederland. Zo maakt SportCity haar droom waar om sporten op een prettige manier voor iedereen toegankelijk te maken. Van mensen door mensen. Dat alles vanuit één gedachte: meer bewegen, meer ontspannen, meer geluk. Meer Sport in je City. 

Gaan voor de droom
Rohit Gulati, CEO SportCity vertelt MarketingTribune: 'ik werk al zeventien jaar bij dit prachtige bedrijf. Een bedrijf ontstaan vanuit de squash en tennisbanen wereld in de jaren 90. Voor ons heeft bewegen, de mens en gezelligheid altijd centraal gestaan. Hoe meer je beweegt hoe gelukkiger je je voelt, of dat nu lichamelijk is of mentaal. Maar dan moet het wel leuk zijn en blijven. Geen opgelegde routine, geen moetje. Een doel, het sociale aspect of bijvoorbeeld beter worden in je sport… Samen met onze leden zoeken we naar hun “activatie”. Voor velen is sport een extraatje in hun drukke bestaan. Daarom geloven wij in lokale clubs waar je makkelijk binnen kunt lopen en elkaar kunt ontmoeten. We zijn fan van bewegen. En bewegen is sport! Laten we in elke stad meer beweging brengen, heel graag in samenwerking met lokale sportverenigingen en (sport)specialisten. We zijn immers met hetzelfde bezig. Meer Sport in je City. Dat is onze droom en daar gaan we voor. Vanaf nu dus op 113 locaties.'
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken