Specsavers breidt uit naar België met webshop en drie winkels in Antwerpen
- Food-en-retail
- 9 dec 2022 @ 08:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 9 dec 2022 @ 08:36
- Peter van Woensel Kooy
Het van origine Britse familiebedrijf Specsavers heeft haar deuren in België geopend. In Vlaanderen zijn de webshop en de eerste fysieke winkel nabij Antwerpen een feit.
Het is de eerste van de drie geplande winkels in de regio. De eerste winkel bevindt zich aan de Statielei 67 in Mortsel en winkelen via de webshop is mogelijk via www.specsavers.be. De Belgische consument kan bij Specsavers terecht voor een oogmeting en een toegankelijk assortiment monturen en contactlenzen.
Na de opening in Mortsel, opent Specsavers volgend jaar nog twee winkels in de regio Antwerpen, namelijk in Wijnegem Shopping Center en in het centrum van Antwerpen. De activiteiten in Vlaanderen worden ondersteund vanuit Nederland - dat vorig jaar alle omzetrecords brak. En dat succes wil de optiekketen uitbreiden naar het nabijgelegen Vlaanderen. Veel Belgische klanten weten Specsavers namelijk al te vinden, met name de winkels in de grensregio. Het is dan ook een logische stap voor Specsavers om deze fysieke winkels en een webshop in België te openen.
'We zijn erg enthousiast over onze komst naar Vlaanderen en de opening van de eerste winkel in Mortsel. Nu bieden we vanuit de metropool Antwerpen in combinatie met onze webshop een breed publiek de mogelijkheid om Specsavers te ontdekken. Daarbij staat betaalbare kwaliteit voorop, een combinatie die overal ter wereld de basis vormt voor onze dienstverlening', aldus Remko Berkel, directeur Specsavers Nederland.
Individuele beleving staat centraal
Specsavers investeerde de laatste jaren op internationaal vlak fors in de digitalisering van zowel haar assortiment monturen en lenzen, als de dienstverlening die ermee gepaard gaat. Zo wil de optiekketen in België een unieke en kwalitatieve klantervaring bieden die digitaal en fysiek in de winkel identiek is. Hiervoor investeert Specsavers fors in innovatieve technologie.
'Al bijna 40 jaar zetten wij onze klanten op de eerste plaats. Dit vertaalt zich onder andere in onze multichannel aanpak waarmee we inspelen op de behoefte van klanten om altijd en overal te shoppen, zonder onderscheid in ervaring en dienstverlening tussen onze webshop en winkels. Zo kunnen klanten zowel fysiek als virtueel op een flexibele manier onze monturen, lenzen en oogzorg optimaal op maat beleven. Want elke consument heeft immers unieke ogen die een gepersonaliseerde aanpak vereisen', besluit Remko Berkel.
(PvWK, foto: Specsavers Meppel)
Over Specsavers
'Specsavers is een snelgroeiende retailketen die 144 oog- en hoorzorgwinkels in Nederland exploiteert. De winkels worden gerund op joint-venture basis onder leiding van lokale winkelpartners. Het van oorsprong Britse familiebedrijf is sinds 1997 in Nederland actief en heeft als missie om kwalitatief hoogwaardige én betaalbare oog- en hoorzorg voor iedereen toegankelijk te maken. Specsavers Nederland boekte in 2021/2022 een omzet van 175,7 miljoen euro. Specsavers wil de komende jaren een steeds prominentere rol spelen in de markt van eerstelijns oog-en hoorzorg en haar positie verder versterken. Alle opticiens en optometristen die werkzaam zijn bij Specsavers hebben een externe (optiek)opleiding afgerond. Tevens zijn alle audiciens StAr (Stichting Audicienregister) geregistreerd, waarmee kwaliteit van dienstverlening en bedrijfsinrichting is gewaarborgd. Een niet aflatende focus op innovatie maakt dat Specsavers staat voor kwalitatief hoogwaardige producten en service op het snijvlak van medische zorg, mode en technologie. Via Stichting Specsavers Steunt toont de organisatie haar betrokkenheid bij de samenleving, voornamelijk door het ondersteunen van goede doelen met een lokaal karakter.'
(bron: Specsavers)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing