Adyen start Omgekeerde Supermarkt in hartje Amsterdam namens Voedselbank
- Food-en-retail
- 13 jan 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieStrategie
- 13 jan 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
De Omgekeerde Supermarkt, het in Amsterdam gevestigde initiatief om levensmiddelen aan de Voedselbank te doneren, opende een pop-up locatie in The Store van financieel technologieplatform Adyen op het Rokin in Amsterdam.
De centrale locatie van The Store vergroot de zichtbaarheid van het goede doel en roept mensen op tot het doneren van levensmiddelen. De Omgekeerde Supermarkt alias 'TKRAMREPUS', is een initiatief van studentenorganisatie Knappe Koppen en is ontstaan doordat er in de afgelopen tijd steeds meer mensen afhankelijk zijn geworden van de Voedselbank. De gedoneerde producten komen via de Voedselbank terecht bij personen die ze goed kunnen gebruiken.
Doneerlocatie voor de Voedselbank op centrale plek
Knappe Koppen, de Voedselbank en Adyen slaan de handen ineen om op een prominente locatie in de stad het doneren van levensmiddelen onder de aandacht te brengen. Meer dan 1 miljoen mensen in Nederland leeft namelijk beneden de armoedegrens, blijkt uit cijfers van de Voedselbank. Door de huidige maatschappelijke ontwikkelingen zoals oorlog, crisis en inflatie neemt dit alleen maar toe. Daarnaast lopen de donaties bij de Voedselbank terug en nemen supermarktketens maatregelen tegen voedselverspilling. Hierdoor blijven er minder producten over voor personen die afhankelijk zijn van de Voedselbank. Alle producten die worden gedoneerd in De Omgekeerde Supermarkt, worden vervolgens gedoneerd aan de Voedselbank.
Brian O'Malley, Head of Sustainability van Adyen zegt: ‘Wij vinden het belangrijk om via The Store zichtbaarheid voor organisaties te creëren op een in het oog springende locatie in Amsterdam. Zeker als het gaat om een goed doel zoals De Omgekeerde Supermark. Met The Store hopen we mensen bewust te maken van de huidige noodzaak voor voedselbanken en de drempel om naar de Voedselbank te gaan te verlagen. We staan achter het initiatief van De Omgekeerde Supermarkt en hopen er met onze centrale locatie voor te zorgen dat nog meer mensen levensmiddelen doneren.’
The Store
The Store is een initiatief van Adyen om verschillende partijen tijdelijk in contact te brengen met klanten. De Omgekeerde Supermarkt is tot 12 februari geopend in The Store van Adyen (Rokin 49, Amsterdam). De winkel is geopend op maandag van 12.00 uur tot 18.00 uur, op dinsdag en woensdag van 11.00 uur tot 18.00 uur en op donderdag en vrijdag van 11.00 uur tot 19.00 uur. Op zaterdag is de Omgekeerde Supermarkt geopend van 12.00 uur tot 17.00 uur. Met info over TKRAMREPUS vind je hier.
(PvWK)
Over Adyen
'Adyen is het favoriete financiële technologie-platform van toonaangevende bedrijven. Met end-to-end-betaalmogelijkheden, op data gebaseerde inzichten en financiële producten in één oplossing, helpen we bedrijven wereldwijd om hun ambities sneller te bereiken. Adyen heeft vestigingen over de hele wereld en werkt samen met bedrijven als Facebook, Uber, H&M, eBay, Rituals, de Bijenkorf en het Rijksmuseum.'
(bron: Ayden)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




