Jumbo's Den Haag verzorgen iftar voor stadsgenoten op 12 april

Jumbo's Den Haag verzorgen iftar voor stadsgenoten op 12 april
  • Food-en-retail
  • 11 apr 2023 @ 08:38
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MVOMarketing

Jumbo Den Haag Laakweg organiseert, samen met alle andere Jumbo winkels uit Den Haag, voor duizend stadsgenoten een diner voor iftar op 12 april 2023. Verbinding en saamhorigheid staan centraal in een avondvullend programma.

Iftar is de maaltijd die gedurende de vastenmaand Ramadan genuttigd wordt direct na zonsondergang. Er is een programma samengesteld waarin verbinding tussen culturen centraal staat, met als een van de hoogtepunten een optreden van theatermaker Mouna Laroussi. De Haagse Jumbo winkels hebben voor deze avond de krachten gebundeld met maatschappelijke partners om zo een ontmoetingsplek te creëren waar buurtbewoners elkaar leren kennen onder het genot van een uitgebreid diner.

Smaakvolle gerechten en optredens
Deelnemers aan de ‘iftar-aanschuiftafel’ op 12 april 2023 kunnen, terwijl ze met elkaar in gesprek gaan, genieten van een driegangendiner. Er worden smaakvolle gerechten geserveerd als chabakia, gevulde dadels, kippendij met groene olijven en muntpannenkoeken. Tussen de gerechten door zijn er optredens van onder meer een band die klassieke Arabische muziek maakt, is er - voor wie hieraan wil deelnemen - een gebed onder leiding van een imam en sluit de avond af met een loting. Aanwezig zijn onder andere Kavita Parbhudayal, wethouder Werk, Wijken en Dienstverlening Den Haag, en Cees van Vliet, Operationeel directeur van Jumbo Supermarkten.

'Bij Jumbo vinden we het belangrijk dat we naast het voorzien van klanten in hun boodschappen, ook een ontmoetingsplek zijn waar iedereen zich thuis kan voelen. Onze winkels maken een onlosmakelijk deel uit van de samenleving. We zijn er trots op dat een lokaal initiatief als de iftar-aanschuiftafel zorgt voor verbinding tussen buurtbewoners en verschillende culturen', aldus Cees van Vliet.

Maatschappelijke partners
Voor het realiseren van de iftar-aanschuiftafel werkt Jumbo samen met verschillende maatschappelijke partners, waaronder Aanschuiftafel Den Haag en het Eenzaamheidsfonds. Zo wil Jumbo ervoor zorgen dat vanuit alle wijken in Den Haag stadsgenoten zich welkom voelen om deel te nemen aan de iftar-aanschuiftafel. 

Ilias Chohabi, filiaalmanager Jumbo Den Haag Laakweg: 'Het hele team kijkt enorm uit naar de iftar-aanschuiftafel. Als lokale supermarkt weten we wat er speelt in de buurt en brengen we graag mensen samen op bijzondere momenten. Zo dragen we bij aan het vergroten van de sociale cohesie in Den Haag.'
Deelnemen aan de iftar-aanschuiftafel is overigens gratis en inschrijven kan via www.nmscampagnes.nl. Meer informatie is te vinden op de posters en flyers in de Jumbo winkels in Den Haag, meldt Jumbo nog. 
(PvWK)

foto boven: Coördinator van stichting Aanschuiftafel Ben Lachhab en filiaalmanager van Jumbo Den Haag Laakweg Ilias Chohabi

Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. In 1921 begonnen als groothandel en sindsdien een indrukwekkende groei doorgemaakt naar inmiddels de tweede supermarktketen van Nederland. 2021 was een bijzonder jaar voor Jumbo. Het 100-jarig bestaan van het familiebedrijf werd gevierd en als bekroning op 100 jaar ondernemerschap werd de organisatie vereerd met het Koninklijk predicaat. Door de klant altijd centraal te stellen is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarkten van Nederland. En dat werd in 2021 wederom bevestigd toen Jumbo voor de negentiende keer werd verkozen tot beste landelijke supermarkt volgens het GfK Kerstrapport. Jaarlijks mag Jumbo ruim 10 miljoen klanten verwelkomen in meer dan 700 winkels en middels haar online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com en de Jumbo app. Sinds 2019 is Jumbo ook actief in België en telt daar inmiddels ruim 20 winkels. Jumbo wil lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen. In alles wat Jumbo doet, staan de wensen, behoeften en verwachtingen van de klant voorop. De supermarktketen zet met ruim 100.000 collega’s alles op alles om klanten te blijven verrassen en inspireren en hen elke dag de leukste boodschap te bieden. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd, met de combinatie van een groot assortiment én de beste service én euro's goedkoper. Klanten kunnen daarbij altijd vertrouwen op de 7 Zekerheden van Jumbo.'

(bron: Jumbo)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken