Primark viert 15 jaar in de Nederlandse winkelstraten
- Food-en-retail
- 5 dec 2023 @ 10:33
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 dec 2023 @ 10:33
- Sjaak Hoogkamer
Met 20 winkels in 18 steden en ruim 3.000 collega’s, een vernieuwde website en elke maand ruim een miljoen klanten is de winkelketen inmiddels een vaste factor in de Nederlandse winkelstraat.
Bij Primark draait volgens David Swann Lassche, algemeen directeur Primark Nederland, alles om de mix van prijs, een breed assortiment en het plezier in winkelen. ‘Ik ben trots op 15 jaar Primark, waarin we betaalbare mode naar de Nederlandse winkelstraat hebben gebracht. Onze toewijding aan betaalbare trends en basics heeft niet alleen kledingkasten verrijkt. Inclusie en duurzaamheid staan hoog op de agenda en ik ben blij met de werkomgeving die we hebben gecreëerd.’
De afgelopen 15 jaar heeft Primark hard gewerkt aan verantwoordelijk ondernemen. Swann Lassche: ‘Er is een team rondom ethisch werken gestart en steeds verder opgeschaald, daarnaast is de gedragscode de kern gemaakt van het businessmodel. Als onderdeel hiervan is twee jaar geleden Primark Cares gelanceerd, met deze ambitie geven we een nog duidelijker commitment af aan het bieden van duurzame en betaalbare mode voor iedereen. Primark ligt op schema om de belofte, dat alle kleding in 2030 gemaakt wordt van gerecyclede of duurzamere materialen, waar te maken.’
Dit jaar bevatte volgens Primark al meer dan de helft (55%) van alle verkochte kleding gerecyclede of duurzamere materialen. Dit is een toename van 30% sinds 2021. Ook zijn er al ruim 3 miljoen volledig circulaire Primark-artikelen verkocht. Dit jaar bevatte 46% van de verkochte katoenen kleding biologisch, gerecycled of katoen afkomstig van het Primark Sustainable Cotton Programme (PSCP), ten opzichte van 40% vorig jaar.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




