Bart Brouwers (ex-Dichtbij) wordt hoofd business development bij TMG

Bart Brouwers (ex-Dichtbij) wordt hoofd business development bij TMG
  • Media
  • 10 dec 2013 @ 12:32
  • 19344 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnlineInnovatie

Bart Brouwers vertrok ruim een maand geleden noodgedwongen als hoofdredacteur van Dchtbij.nl, maar keert nu terug in een andere functie bij TMG: hij wordt hoofd van de nieuwe afdeling Business Development.

Brouwers maakte het nieuws zelf wereldkundig op zijn weblog Dodebomen.nl: 'Nauwelijks een maand na mijn vertrek bij Dichtbij.nl, kan ik met groot genoegen melden dat ik me nog meer dan in het verleden mag gaan bezig houden met innovatie in het journalistieke domein. Niet meer als journalist, maar als hoofd van een nieuw op te richten afdeling business development bij TMG Landelijke Media.'

'Hoe zuur mijn vertrek bij mijn “kindje” Dichtbij ook was (en is), zo verheugd ben ik met deze nieuwe klus', zegt Brouwers. 'Aan de ene kant omdat deze precies aansluit bij dat wat ik de laatste tien jaar zo leuk en belangrijk ben gaan vinden, aan de andere kant omdat het behoorlijk dapper is van een organisatie om een journalist op zo’n positie te benoemen. Iemand zonder diepgaande kennis van bedrijfskundige of commerciële processen, iemand zonder Nyenrode-achtergrond. Het typeert naar mijn overtuiging de transitie waar TMG momenteel mee bezig is.'

Brouwers is ook kritisch naar de eigen organisatie: 'Traditionele mediabedrijven worden aan alle kanten voorbijgerend, soms tijdelijk, soms ogenschijnlijk definitief. En de manier waarop we daar de afgelopen jaren op hebben gereageerd, was niet altijd even effectief.'

Natuurlijk gebeurt er al wel het nodige binnen TMG, beaamt Brouwers. 'De nieuwe centrale afdeling Business Development gaat er alles aan doen om al die krachten te verenigen en te versterken, om het effect ervan zo groot mogelijk te maken. Belangrijkste taak van business development zal zijn de gesignaleerde trends en (al dan niet binnen TMG ontwikkelde) innovaties te koppelen aan de business, om op die manier bij te dragen aan waarde voor TMG op korte en lange termijn.' 

Opmerkelijk is dat HDC-hoofdredacteur Mike Ackermans, die de taken van Brouwers bij Dichtbij.nl zou overnemen, tegelijk met de promotie van Brouwers bekendmaakt het bedrijf na een conflict te gaan verlaten

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken