[Kijkcijfers] SBS6 trekt 1,5 miljoen kijkers met eerste uitzending Utopia
- Media
- 7 jan 2014 @ 08:46
- Link
-
Bas Vlugt
Eigenaar
Nederlands MediaNetwerk - TelevisieKijkcijfers
- 7 jan 2014 @ 08:46
- Bas Vlugt
De eerste uitzending van Utopia (SBS6) heeft 1,5 miljoen kijkers getrokken. De programma's waar Utopia tegenover staat, zijn De Wereld Draait Door (Vara) en Goede Tijden Slechte Tijden (RTL4).
Matthijs van Nieuwkerk trok onder meer met Jort Kelder bij de seizoensopening - voor het eerst na de verhuizing op Nederland 1 - 1,6 miljoen kijkers. GTST had 1,7 miljoen kijkers. Vorige week maandag - op 30 december - trok GTST 1,9 miljoen kijkers, afgelopen vrijdag 2,1 miljoen kijkers. De maandag werd overigens gedomineerd door Nederland 1, dat de plaatsen 1 tot en met 4 voor zich opeiste.
Wat zegt dit allemaal? Nog niets. 1,5 miljoen kijkers iedere dag naar Utopia, ja dat zou sensationeel zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. De vraag is even hoe snel en hoe diep de cijfers gaan vallen en wat er dan daarna gebeurt. Het grote verschil met Big Brother is dat er veel meer ook wordt ingezet op social media. Wat gebeurt er online, hoe vaak is de app gedownload?
Die laatste vraag kan ik deels beantwoorden: in ieder geval één keer. Mijn zoon van 11 jaar kwam zojuist mijn kamer binnenrennen met zijn iPod in de hand: "Een van de bewoners van Utopia heeft een brief ontvangen. Er is iemand dood."
Maandag 6 januari 2014 Uitzenddag (KDU) TOT 6+ pos tijd titel zender kdh madl abs 1 2000-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
- john de mol
- Utopia
- SBS6
- uitzending
- Kijkcijfers
- tv
- kijkers
- televisie
- talpa
- kijkonderzoek
- eerste
- sanoma
- miljoen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers