Glass Shop Wall introduceert digitale winkelruiten
- Media
- 19 jun 2015 @ 08:21
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - InnovatieInstore marketing
- 19 jun 2015 @ 08:21
- Redactie Media
Glass Shop Wall geeft vanaf deze maand de winkelstraat van Nederland een nieuwe impuls door middel van digitale winkelruiten. Een nieuw type beamer projecteert vanaf de onderkant op het gemodificeerde glas. Met deze innovatie wordt het mogelijk etalages interactief te maken.
Glass Shop Wall onderscheidt zich naar eigen zeggen van de reeds bestaande digital signage toepassingen, door de transparantie van het glas te behouden, waarmee ook het open karakter van de winkelstraat blijft bestaan.
Oprichter van de Glass Shop Wall, Wesley Weerdenburg: 'Glass Shop Wall biedt het beste van twee werelden. Zelfs buiten openingstijden kan productinformatie worden getoond, terwijl er overdag, indien gewenst, zonder beperking van het zicht naar binnen gekeken kan worden.'
Winkeliers en verhuurders kunnen door middel van videocontent op de ruit extra inkomsten genereren. De Glass Shop Wall is tevens te gebruiken voor het weergeven van bijvoorbeeld advertenties, stadsinformatie en amber alerts. De mobiele applicatie waarmee content eenvoudig kan worden aangepast, is in ontwikkeling, evenals multi-touch interactie en persoonsherkenning. Ook als de winkel open is, biedt Glass Shop Wall kansen om de bezoeker van de winkelstraat te benaderen. Indien gewenst kunnen passanten bijvoorbeeld verrast worden met een persoonlijke aanbieding door middel van beacons. Bij thuiskomst kan vervolgens ook nog op diverse manieren op de persoonlijke aanbieding worden ingegaan.
Glass Shop Wall in New Babylon
Wesley Weerdenburg is als retailinnovator onder andere actief binnen de Retailagenda, die in het leven is geroepen door het Ministerie van Economische Zaken.
Weerdenburg heeft door intensieve samenwerking met diverse retailexperts een uitgesproken toekomstvisie ontwikkeld omtrent de retailsector: 'Na een intensief testtraject, inclusief pilotperiode, is nu écht de tijd aangebroken voor de lancering van Glass Shop Wall in Nederland. Glass Shop Wall wordt voor het eerst aan het publiek getoond in New Babylon Den Haag bij de Store of the Future. Store of the Future is het kleinste innovatieve warenhuis van Nederland, dat op initiatief van retail kennispartner Q&A op 23 juni 2015 zijn deuren opent.'
Invulling van de Store of the Future vindt plaats in samenwerking met onder andere de gemeente Den Haag en toonaangevende partijen zoals Microsoft, LaPlace, Hema en SNS Bank.
www.glassshopwall.com
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

