Ruud de Langen van Mindshare naar Talpa Network
- Media
- 24 mei 2018 @ 16:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediabureauPersonaliaMediaTelevisie
- 24 mei 2018 @ 16:19
- Jeroen Mirck
Grote media-transfer: Talpa Network benoemt Ruud de Langen per 1 september tot Chief Creative Officer. Hij wordt verantwoordelijk voor Talpa Creative, dat concepten ontwikkelt en produceert voor eigen en adverteerders-content op de platformen van Talpa.
Het volledig Nederlandse Talpa Network ging in november 2017 van start (lees hier ons verslag van de lancering). Op basis van unieke content en het eigen innovatieve technologieplatform wil het mediabedrijf van John de Mol crossmediaal de verbinding leggen tussen de mediaconsument en commerciële partners.
Ruud de Langen (52) is sinds 2007 werkzaam bij Mindshare, eerst als teamleader Unilever en vanaf 2009 als CEO van het bedrijf. In deze periode won Mindshare vier keer de Amma-award voor Mediabureau van het Jaar. Vóór Mindshare was hij werkzaam bij Starcom, zijn eigen formatbureau Blaf (met Karel Beijen), FHV BBDO, The Media Partnership en Sky Radio. De Langen is ook bekend als columnist (van Adformatie) en branchebestuurder (MWG, Vea). Hij ontving in 2013 de Coq d’Honneur van het Genootschap van Reclame (GVR).
'Ruud de Langen is niet te verslaan'
John de Mol is lovend over zijn nieuwe CCO: 'Bij Talpa Network draait alles om goede content die op het juiste moment op de juiste plaats wordt aangeboden. Ruud de Langen heeft keer op keer bewezen dat hij op dat gebied bijna niet te verslaan is. Wij halen met hem een heel grote naam in huis en daar zijn wij trots op.'
Ruud de Langen: 'Het is geweldig eervol om deze nieuwe positie in een uniek energiek lokaal bedrijf als Talpa Network met zoveel goede professionals te mogen vervullen.'
Als Chief Creative Officer gaat De Langen leiding geven aan alle creatieven die werkzaam zijn bij Talpa Network. 'Ik kijk ernaar uit om met nieuwe en bestaande creativiteit in de diverse Talpa-onderdelen verder te bouwen aan originele en bijzondere content die mensen verbindt. De synergie tussen de diverse onderdelen zal een belangrijke rol spelen richting consumenten en daarmee ook naar de adverteerders.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing