Mediabureaus versterken netwerk Local Planet
- Media
- 9 jul 2018 @ 11:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaPromotieStrategieMediabureau
- 9 jul 2018 @ 11:02
- Redactie Media
Local Planet, het netwerk van onafhankelijke mediabureaus, heeft als antwoord op de toenemende vraag van internationale opdrachtgevers zijn internationale team verder uitgebreid.
Uli Kramer, grondlegger van Pilot Duitsland, is toegetreden als Global Chief Digital Officer van Local Planet. Daarnaast is Sandra Sydow, Global Business Director van PHD, toegetreden als Global Media & Business Director. De invulling van deze centrale posities moet bijdragen aan Local Planets wereldwijde groei. In Nederland is Mediaxplain deelnemer van dit netwerk.
Sinds de start in april 2016 is Local Planet sterk gegroeid als gevolg van de toenemende vraag van internationale opdrachtgevers naar een onafhankelijke media-oplossing op schaal. Om deze groei te ondersteunen en zich verder te professionaliseren, breidt Local Planet verder uit door het aanstellen van personen die wereldwijd verantwoordelijkheid dragen voor het netwerk.
Internationale benoemingen
Naast Kramer en Sydow zijn er nog twee benoemingen te melden: Wayne Fletcher, voorheen werkzaam bij Naked Communications, McCann World Group en Aegis, is aangesteld als Group Chief Strategy Officer en zal samenwerken met Global Chief Executive Martyn Rattle. Het netwerk benoemt voor groeiregio’s tevens vijf regionale directeuren.
Christiaan van Betuw, Strategy & Activation Director bij Mediaxplain, is verheugd over de wereldwijde herstructurering van Local Planet. 'In dit netwerk zijn de voordelen die een lokaal onafhankelijk bureau biedt op wereldwijde schaal verenigd. We zijn het enige netwerk ter wereld dat op transparante en niet-gebonden wijze adviezen voor merken met internationale ambitie vanuit de markten zelf opbouwt. De verzwaring van het centrale team maakt het mogelijk om deze bottom-up strategieën synergetisch op elkaar aan te passen en klanten op internationaal niveau optimaal te servicen.'
Wat is Local Planet precies?
Local Planet is twee jaar geleden opgericht om merken en marketeers te helpen met het grijpen van wereldwijde groeikansen op basis van lokale expertise. Het netwerk brengt onafhankelijke mediabureaus wereldwijd samen in een onafhankelijk netwerk en vormt zo een alternatief voor internationale klanten.
Het netwerk zet zwaar in op transparantie door onder meer volledige openbaarmaking van vergoedingen en marges in het (digitale) ecosysteem. Local Planet is momenteel werkzaam voor ruim 40 internationale opdrachtgevers op meerdere markten, zoals NetJets Europe en Crabtree & Evelyn International. Het netwerk is inmiddels uitgebreid naar 51 bureaus in 68 markten over de hele wereld met een gecombineerde mediabilling van meer dan 14 miljard dollar op jaarbasis.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing