Mediabureaus versterken netwerk Local Planet

Mediabureaus versterken netwerk Local Planet
  • Media
  • 9 jul 2018 @ 11:02
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaPromotieStrategieMediabureau

Local Planet, het netwerk van onafhankelijke mediabureaus, heeft als antwoord op de toenemende vraag van internationale opdrachtgevers zijn internationale team verder uitgebreid.

Uli Kramer, grondlegger van Pilot Duitsland, is toegetreden als Global Chief Digital Officer van Local Planet. Daarnaast is Sandra Sydow, Global Business Director van PHD, toegetreden als Global Media & Business Director. De invulling van deze centrale posities moet bijdragen aan Local Planets wereldwijde groei. In Nederland is Mediaxplain deelnemer van dit netwerk.

Sinds de start in april 2016 is Local Planet sterk gegroeid als gevolg van de toenemende vraag van internationale opdrachtgevers naar een onafhankelijke media-oplossing op schaal. Om deze groei te ondersteunen en zich verder te professionaliseren, breidt Local Planet verder uit door het aanstellen van personen die wereldwijd verantwoordelijkheid dragen voor het netwerk.

Internationale benoemingen

Naast Kramer en Sydow zijn er nog twee benoemingen te melden: Wayne Fletcher, voorheen werkzaam bij Naked Communications, McCann World Group en Aegis, is aangesteld als Group Chief Strategy Officer en zal samenwerken met Global Chief Executive Martyn Rattle. Het netwerk benoemt voor groeiregio’s tevens vijf regionale directeuren.

Christiaan van Betuw, Strategy & Activation Director bij Mediaxplain, is verheugd over de wereldwijde herstructurering van Local Planet. 'In dit netwerk zijn de voordelen die een lokaal onafhankelijk bureau biedt op wereldwijde schaal verenigd. We zijn het enige netwerk ter wereld dat op transparante en niet-gebonden wijze adviezen voor merken met internationale ambitie vanuit de markten zelf opbouwt. De verzwaring van het centrale team maakt het mogelijk om deze bottom-up strategieën synergetisch op elkaar aan te passen en klanten op internationaal niveau optimaal te servicen.'

Wat is Local Planet precies?

Local Planet is twee jaar geleden opgericht om merken en marketeers te helpen met het grijpen van wereldwijde groeikansen op basis van lokale expertise. Het netwerk brengt onafhankelijke mediabureaus wereldwijd samen in een onafhankelijk netwerk en vormt zo een alternatief voor internationale klanten.

Het netwerk zet zwaar in op transparantie door onder meer volledige openbaarmaking van vergoedingen en marges in het (digitale) ecosysteem. Local Planet is momenteel werkzaam voor ruim 40 internationale opdrachtgevers op meerdere markten, zoals NetJets Europe en Crabtree & Evelyn International. Het netwerk is inmiddels uitgebreid naar 51 bureaus in 68 markten over de hele wereld met een gecombineerde mediabilling van meer dan 14 miljard dollar op jaarbasis. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken