Ocean Outdoor media-exploitant Westfield Mall

Ocean Outdoor media-exploitant Westfield Mall
  • Media
  • 7 sep 2020 @ 07:58
  • 16036 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Outdoor

Ocean Outdoor Nederland is gekozen als de media exploitatiepartner voor alle digitale schermen in Westfield Mall of the Netherlands. Vanaf de opening van de mall, die gepland staat voor maart 2021, zullen alle schermen zichtbaar zijn.

Ocean is al een vertrouwde partner voor Unibail-Rodamco-Westfield. Het bedrijf verzorgt ook verschillende digitale schermen in Westfield London en Westfield Stratford City en in meerdere steden in Scandinavië.

Ocean Outdoor verkozen tot media exploitant prestigieuze Westfield Mall

Bart van Twillert, CEO van Westfield Mall of the Netherlands: ‘Met Westfield Mall of the Netherlands realiseren we een prestigieus project in Nederland en daar hoort ook een bijbehorende Digital Out-of-Home partner bij. Wij willen een bezoek aan de mall tot een echte beleving maken en daar dragen de digitale schermen van Ocean volgens ons straks zeker aan bij. Zo komt er op het centrale plein, een plek waar je de nieuwste winkeltrends, boetieks en pop-up stores vindt, een roterend scherm van 20 vierkante meter. Zoiets bestaat nog niet in Nederland en juist daarom past het zo goed bij dit project. Daarnaast vormen de digitale schermen ook een belangrijk mediakanaal voor merken. De mall is een plek waar merken jaarlijks in contact kunnen komen met zo’n 15 miljoen bezoekers. In het buitenland zien we dat deze vorm van marketing al veel in wordt gezet en wij halen het nu ook naar Nederland. We zijn ervan overtuigd dat dit een succes gaat worden, zeker met een ervaren partner als Ocean.’

Op het centrale plein komt een roterend scherm van 20 vierkante meter, zoiets bestaat nog niet in Nederland en juist daarom past het zo goed bij dit project

Naast het grote scherm op het centrale plein, zijn er in het winkelcentrum straks 21 digitale totems met in totaal 42 schermen te zien, waarvan er 17 totems binnen komen te staan en 4 buiten. Daarnaast zal er buiten een groot, digitaal scherm van 17 vierkante meter te zien zijn.

Xavier Tilman, Managing Director van Ocean Outdoor Nederland: ‘Westfield Mall of the Netherlands heeft ons echt uitgedaagd om buiten de gebaande paden te denken. Door de schaal en ambitie van de mall hebben we dit project benaderd alsof het een eigen stad is met verschillende winkelstraten, in plaats van een winkelcentrum. De digitale schermen zijn overal te zien en passen zich qua content aan de omgeving aan. Doordat alles volledig digitaal en interactief is, dragen de schermen echt bij aan de totale beleving.’

De opening van Westfield Mall of the Netherlands is gepland voor maart 2021. Dit is tevens het moment dat alle digitale schermen live zullen gaan.

De komende tijd zullen Ocean en Westfield op zoek gaan naar partners die tijdens de opening zichtbaar zullen zijn op de schermen.

Unibail-Rodamco-Westfield investeert meer dan €600 miljoen om het verouderde winkelcentrum Leidsenhage om te bouwen tot een internationaal icoon voor retail. Met een vloeroppervlakte van 117.000 m2 zal Westfield Mall of the Netherlands flagshipstores van toonaangevende merken, winkels van lokale ondernemers en een variatie aan hippe cafés en restaurants aanbieden. Het centrum zal ook plaats bieden aan een bioscoop met 10 zalen, food market FRESH! en een speciaal boetiekgedeelte.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken