Jumbo lanceert Media en Partnerships

  • Media
  • 5 okt 2020 @ 11:48
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Strategie

Deze nieuwe service 'Media & Partnerships' van Jumbo Supermarkten gaat adverteerders helpen hun doelstellingen te realiseren door het aanbieden van crossmediale oplossingen binnen de retail media-omgeving van Jumbo.

Jumbo Supermarkten lanceert Jumbo Media & Partnerships. Dit team dat onder leiding staat van Monique Pennings biedt adverteerders – zowel leveranciers van Jumbo als andere partijen – effectieve mediaoplossingen voor hun vraagstukken. Hiermee kan Jumbo Media & Partnerships adverteerders helpen om hun klanten succesvol te bereiken en te raken.

Jumbo wil met nieuwe servcie adverteerders makkelijker gebruik te laten maken van de media van Jumbo

Jumbo heeft een rijk mediaportfolio bestaande uit onder andere Hallo Jumbo magazine, Jumbo Radio, Jumbo.com, Smulweb.nl, social kanalen, e-nieuwsbrieven, apps, crossmediaal platform Wat Eten We? en bijna 700 winkels. Via deze relevante mediakanalen bereikt Jumbo wekelijks miljoenen klanten in de verschillende fasen van de customer journey: van awareness tot en met het aankoopmoment. Daarnaast kent Jumbo haar klanten goed en worden inzichten gecombineerd met klantdata om daarmee de effectiviteit van campagnes te vergroten. Dit gekoppeld aan een ijzersterk en consistent gebouwd merk, maakt Jumbo Media & Partnerships een interessante propositie voor adverteerders. Monique Pennings: ‘Wij willen adverteerders helpen succesvol te zijn door het samen te doen. Klantgericht denken en ondernemerschap typeert Jumbo. Dit is ook de mentaliteit van mijn team.’

Op de foto v.l.n.r. Sita Bakker, Carolien de Rooi, Monique Pennings, Helen Dekker, Natascha de Waal en Patrick van den Bosch

Het nieuwe team bestaat naast Pennings uit een drietal adviseurs en twee accountmanagers die goed zijn voor meer dan 100 jaar ervaring in media, merken en marketing. 

Sita Bakker heeft jarenlange bureau-ervaring bij onder andere UM en OMD waar zij verantwoordelijk was voor diverse grote retail-klanten als Nederlandse Loterij, Jumbo, Dr. Oetker en Aviko. Tevens is Natascha de Waal als adviseur gestart. Zij was jarenlang werkzaam in de reisbranche en maakte in 2006 de overstap naar media waar ze bij Ster werkte als Sales Manager. Ook is Carolien de Rooi toegetreden tot het team. Zij heeft de afgelopen twee jaar gewerkt als Brand Marketing Lead bij Wehkamp en daarvoor jarenlang als Head of Marketing Partnerships bij Sanoma|SBS. Daarnaast bestaat het team uit accountmanagers Patrick van den Bosch en Helen Dekker, die beiden afkomstig zijn van Smulweb en Annabel van Dingenen die de executie van de campagnes op zich neemt.

De verkoop van de proposities gebeurt niet alleen in huis. Er wordt samengewerkt met Summit Retail Media Group, de expert op het gebied van Retail Media exploitatie. De rolverdeling is simpel. Summit Retail Media Group verkoopt en exploiteert de online media (Jumbo.com en Smulweb.nl). Het eigen team is verantwoordelijk voor het tot stand komen van crossmediale partnerships.

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken