Jumbo lanceert Media en Partnerships
- Media
- 5 okt 2020 @ 11:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Strategie
- 5 okt 2020 @ 11:48
- Sjaak Hoogkamer
Deze nieuwe service 'Media & Partnerships' van Jumbo Supermarkten gaat adverteerders helpen hun doelstellingen te realiseren door het aanbieden van crossmediale oplossingen binnen de retail media-omgeving van Jumbo.
Jumbo Supermarkten lanceert Jumbo Media & Partnerships. Dit team dat onder leiding staat van Monique Pennings biedt adverteerders – zowel leveranciers van Jumbo als andere partijen – effectieve mediaoplossingen voor hun vraagstukken. Hiermee kan Jumbo Media & Partnerships adverteerders helpen om hun klanten succesvol te bereiken en te raken.
Jumbo wil met nieuwe servcie adverteerders makkelijker gebruik te laten maken van de media van Jumbo
Jumbo heeft een rijk mediaportfolio bestaande uit onder andere Hallo Jumbo magazine, Jumbo Radio, Jumbo.com, Smulweb.nl, social kanalen, e-nieuwsbrieven, apps, crossmediaal platform Wat Eten We? en bijna 700 winkels. Via deze relevante mediakanalen bereikt Jumbo wekelijks miljoenen klanten in de verschillende fasen van de customer journey: van awareness tot en met het aankoopmoment. Daarnaast kent Jumbo haar klanten goed en worden inzichten gecombineerd met klantdata om daarmee de effectiviteit van campagnes te vergroten. Dit gekoppeld aan een ijzersterk en consistent gebouwd merk, maakt Jumbo Media & Partnerships een interessante propositie voor adverteerders. Monique Pennings: ‘Wij willen adverteerders helpen succesvol te zijn door het samen te doen. Klantgericht denken en ondernemerschap typeert Jumbo. Dit is ook de mentaliteit van mijn team.’
Op de foto v.l.n.r. Sita Bakker, Carolien de Rooi, Monique Pennings, Helen Dekker, Natascha de Waal en Patrick van den Bosch
Het nieuwe team bestaat naast Pennings uit een drietal adviseurs en twee accountmanagers die goed zijn voor meer dan 100 jaar ervaring in media, merken en marketing.
Sita Bakker heeft jarenlange bureau-ervaring bij onder andere UM en OMD waar zij verantwoordelijk was voor diverse grote retail-klanten als Nederlandse Loterij, Jumbo, Dr. Oetker en Aviko. Tevens is Natascha de Waal als adviseur gestart. Zij was jarenlang werkzaam in de reisbranche en maakte in 2006 de overstap naar media waar ze bij Ster werkte als Sales Manager. Ook is Carolien de Rooi toegetreden tot het team. Zij heeft de afgelopen twee jaar gewerkt als Brand Marketing Lead bij Wehkamp en daarvoor jarenlang als Head of Marketing Partnerships bij Sanoma|SBS. Daarnaast bestaat het team uit accountmanagers Patrick van den Bosch en Helen Dekker, die beiden afkomstig zijn van Smulweb en Annabel van Dingenen die de executie van de campagnes op zich neemt.
De verkoop van de proposities gebeurt niet alleen in huis. Er wordt samengewerkt met Summit Retail Media Group, de expert op het gebied van Retail Media exploitatie. De rolverdeling is simpel. Summit Retail Media Group verkoopt en exploiteert de online media (Jumbo.com en Smulweb.nl). Het eigen team is verantwoordelijk voor het tot stand komen van crossmediale partnerships.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers