Loeki terug op de buis
- Media
- 1 mrt 2021 @ 11:42
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Reclame
- 1 mrt 2021 @ 11:42
- Sjaak Hoogkamer
Loeki de Leeuw, die jarenlang te zien was rondom de reclameblokken van Ster, keert terug. De populaire leeuw zal dit jaar nog te zien zijn op tv.
Ster is verheugd te kunnen melden dat Loeki bijna vijftig jaar na zijn eerste verschijning zijn rentree zal maken.
Ster-directeur Frank Volmer: ‘Ster is fan van Loeki en ziet zichzelf door de gedeelde historie onlosmakelijk verbonden met het leeuwtje. We vinden het dan ook ontzettend leuk dat Loeki nu officieel onderdeel van Ster is.‘
De reclameleeuw verdween in 2004 van de buis maar bleef geliefd, zo bleek onder meer uit een petitie van NPO Radio 2 en de terugkerende vragen die Ster over de leeuw ontvangt.
Naast zijn populariteit dient de reclameleeuw ook een praktisch doel: Ster heeft de plicht het reclameblok duidelijk te onderscheiden van de NPO-programmering en zet zich voortdurend in om reclameblokken aantrekkelijk te maken. ‘Loeki is daarvoor een leuk én herkenbaar middel’, aldus Volmer.
De terugkeer van het populaire leeuwtje is het resultaat van een overeenkomst tussen Ster en de eigenaar van Loeki, Louise Geesink. Loeki is voor zijn terugkeer door Geesink Studio in een nieuw jasje gestoken, maar zal door iedereen herkend worden.
De eerste Loeki-filmpjes zullen dit jaar nog op de Nederlandse televisie worden uitgezonden. 2021 is met alle sportevenementen een belangrijk reclamejaar voor veel merken. Daarom is de reclameleeuw in ieder geval aankomende sportzomer, die in juni start met het EK voetbal, op tv te zien.
Loeki de leeuw is lange tijd onderdeel van de Ster-blokken geweest. Vanaf 1972 was de leeuw te zien tussen de reclames op de tv-zenders van de Nederlandse Publieke Omroep. Zijn kreet ‘Asjemenou’ is alom bekend en heeft zelfs het Van Dale-woordenboek gehaald. In 2004 was de reclameleeuw voor het laatst structureel in Ster-blokken zichtbaar.
Loeki is echter nooit helemaal weggeweest: het leeuwtje was de inspiratiebron voor de jaarlijkse Ster Gouden Loeki, de publieksprijs voor de beste tv-reclame, die aanstaande woensdag 3 maart weer zal worden uitgereikt. De uitreiking is net als Loeki terug op tv en te volgen op NPO 1 om 21:35u.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

