Snapchat en H&M duiken in Augmented Reality

- Media
- 5 dec 2022 @ 13:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 dec 2022 @ 13:00
- Michiel van Zaane
Vanaf 5 december kunnen gebruikers van de H&M app via de Camera Kit van Snapchat drie Augmented Reality (AR) creaties proberen en delen via de mobiele Android en iOS apps van H&M én Snapchat.
De exclusieve experiences zijn ontworpen door H&M in samenwerking met het Institute of Digital Fashion, een in Londen gevestigd digitaal atelier en denktank. De digitale mode is voor iedereen beschikbaar via de H&M app en via Snapchat.
Voor de Augmented Reality ervaring in de H&M app maakt de retailer gebruik van Snaps Camera Kit. Dankzij deze software is het mogelijk voor andere bedrijven om de cameratechnologie en Lenzen van Snap in hun eigen mobiele en webplatforms te integreren. Naast H&M maken onder andere Samsung en Puma ook gebruik van Snaps Camera Kit.
Brooke DeWitt, Product Strategy and Marketing Manager bij Snapchat: ‘Augmented Reality stimuleert zelfexpressie en creativiteit, zeker onder jongeren. De innovatieve AR-creaties die het Institute of Digital Fashion en H&M ontwierpen, zijn een interessante en toegankelijke manier om de H&M-community bij het merk te betrekken en te laten experimenteren met de wereld van digitale mode.’
De meeste Snapchatters gebruiken AR iedere dag. Sinds januari 2021 hebben ruim 250 miljoen Snapchatters meer dan 5 miljard keer gebruik gemaakt van AR Shopping Lenzen. Wereldwijd bereikt Snapchat meer dan 75% van de 13-34 jarigen in meer dan 20 landen en heeft het meer dan 363 miljoen dagelijks actieve gebruikers. In Nederland bereikt Snapchat meer dan 4,5 miljoen gebruikers, met een bereik van 90% in de leeftijd 13-24 en 70% in de leeftijd 18-34.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 90% Nederlanders kijkt live TV... 01-02-2023
- Eerste luistercijfers NMO... 01-02-2023
- Daniel Kok als top creatief terug... 01-02-2023
- Onderzoek: Europese retailers lopen... 01-02-2023
- Meer consumenten betalen voor... 31-01-2023
- Platform Baby op Komst overgenomen... 31-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day