Snapchat en H&M duiken in Augmented Reality
- Media
- 5 dec 2022 @ 13:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 dec 2022 @ 13:00
- Michiel van Zaane
Vanaf 5 december kunnen gebruikers van de H&M app via de Camera Kit van Snapchat drie Augmented Reality (AR) creaties proberen en delen via de mobiele Android en iOS apps van H&M én Snapchat.
De exclusieve experiences zijn ontworpen door H&M in samenwerking met het Institute of Digital Fashion, een in Londen gevestigd digitaal atelier en denktank. De digitale mode is voor iedereen beschikbaar via de H&M app en via Snapchat.
Voor de Augmented Reality ervaring in de H&M app maakt de retailer gebruik van Snaps Camera Kit. Dankzij deze software is het mogelijk voor andere bedrijven om de cameratechnologie en Lenzen van Snap in hun eigen mobiele en webplatforms te integreren. Naast H&M maken onder andere Samsung en Puma ook gebruik van Snaps Camera Kit.
Brooke DeWitt, Product Strategy and Marketing Manager bij Snapchat: ‘Augmented Reality stimuleert zelfexpressie en creativiteit, zeker onder jongeren. De innovatieve AR-creaties die het Institute of Digital Fashion en H&M ontwierpen, zijn een interessante en toegankelijke manier om de H&M-community bij het merk te betrekken en te laten experimenteren met de wereld van digitale mode.’
De meeste Snapchatters gebruiken AR iedere dag. Sinds januari 2021 hebben ruim 250 miljoen Snapchatters meer dan 5 miljard keer gebruik gemaakt van AR Shopping Lenzen. Wereldwijd bereikt Snapchat meer dan 75% van de 13-34 jarigen in meer dan 20 landen en heeft het meer dan 363 miljoen dagelijks actieve gebruikers. In Nederland bereikt Snapchat meer dan 4,5 miljoen gebruikers, met een bereik van 90% in de leeftijd 13-24 en 70% in de leeftijd 18-34.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
- Terug in de tijd met Google Earth24-06-2025
- Advertentiemarkt Nederland groeit... 23-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation