Readly steunt klimaatinitiatief Mastercard

- Media
- 2 feb 2024 @ 14:02
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 feb 2024 @ 14:02
- Michiel van Zaane
Readly, abonnementsdienst voor digitale tijdschriften en kranten, is in 33 landen een partnerschap aangegaan met Mastercard. Kaarthouders krijgen twee maanden lang gratis toegang tot digitale tijdschriften en kranten.
De samenwerking heeft ook een duurzaamheidsaspect: Readly doneert het equivalent van vijf bomen aan Mastercard’s Priceless Planet Coalition voor elke nieuwe abonnee van de samenwerking en draagt zo bij aan een groenere toekomst voor de planeet.
Het Europese partnerschap houdt in dat Readly Mastercard kaarthouders voor een eerste periode van 2 maanden gratis toegang geeft tot haar portfolio van titels, dat bestaat uit meer dan 7.600 digitale tijdschriften en kranten. Ook krijgen Mastercard kaarthouders de mogelijkheid om nog eens tien tot vijftien procent korting te krijgen op abonnementen bij Readly na deze gratis periode.
Priceless Planet Coalition
Als onderdeel van dit partnership zal Readly van de opbrengst van elke nieuwe abonnee die voorkomt uit deze samenwerking met Mastercard, vijf bomen planten via de Priceless Planet Coalition. De Priceless Planet Coalition herbebost gebieden met de grootste potentie om de meeste impact op het milieu te maken. Deze beweging verenigt de inspanningen van consumenten, bedrijven en bedrijfspartners om klimaatverandering tegen te gaan door 100 miljoen bomen te herstellen. Dit wordt gedaan in samenwerking met klimaatwetenschappers en boshersteldeskundigen, Conservation International en World Resources Institute om bosherstelwerkzaamheden en collectieve acties voor de planeet uit te breiden.
‘We zijn erg blij met deze samenwerking met Mastercard, die zowel qua omvang als inhoud uniek is. Het is een van onze grootste samenwerkingen tot nu toe en het duurzaamheidsaspect, waarbij we geld doneren voor bosherstel, versterkt onze waarden en doelen om een milieubewuste, groenere toekomst te creëren. Digitaal lezen is een klimaatvriendelijke manier om tijdschriften en kranten te lezen en stelt consumenten in staat om toegang te krijgen tot een enorme hoeveelheid content op een zo duurzaam mogelijke manier. We weten dat een op de vijf van onze abonnees de app gebruikt wegens milieuredenen. Mastercard kaarthouders hebben nu de mogelijkheid om uren betrouwbare kwaliteitsjournalistiek te lezen wanneer ze maar willen, op de meest groene manier’, zegt Marie-Sophie von Bibra, Chief Marketing Officer bij Readly.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Telegraaf vernieuwt grondig app en... 04-06-2025
- [onderzoek] Digitale vermoeidheid... 03-06-2025
- Boudewijn de Groot wint Lennaert... 01-06-2025
- GroupM omgedoopt in WPP Media30-05-2025
- TV Masters viert jubileum met nieuwe... 26-05-2025
- Tempo-Team en Jean Mineur vallen op... 26-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management