Biografie
Ashling Kearns
Leads scoren via cloudmarketing? Dat doe je zó!
CRM, CMS en analytics zijn intussen behoorlijk ingeburgerd in het bedrijfsleven. What’s next? De volgende stap is deze tools op slimme wijze met elkaar te verbinden. Via marketing automation kan dat inmiddels en: daar kun je heel veel uithalen! Marketing én sales kunnen hier echt hun voordeel mee doen.
Aan de slag met cloudmarketing? Deze zes stappen helpen je vooruit
Laatst kocht een klant in jouw shop een zwembroek, daarom krijgt hij op een zonnige lentedag automatisch een persoonlijk gerichte aanbieding op zijn mobiel of tablet, van een hippe zonnebril bijvoorbeeld of slippers. Dat levert extra omzet op. Het bedrijfsleven ervaart langzaam maar zeker de vele mogelijkheden en toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI). Al die kunstmatige slimmigheid wordt steeds meer en dieper in cloudmarketing-platformen geïntegreerd. En wat mij betreft is er voor marketing een bloeiperiode aangebroken. Het totaalbeeld van iedere afzonderlijke klant, waarmee je een gestroomlijnde customer journey kunt bouwen, wordt steeds gedetailleerder. Met het juiste platform heb je volledig zicht op wie je klant is, waar hij zich bevindt, wat hij wil en verwacht. En dat is precies wat je als marketeer wilt weten!
Marketing in 2017: focus op data, samenwerking en AI
Het is weer die tijd van het jaar waarop we massaal vooruitkijken naar wat het komende jaar ons zal brengen. In plaats van allerlei voorspellingen te doen, kijk ik liever naar waarop wij als marketeers zouden moeten focussen om klanten tevreden te houden. Hieronder de, in mijn optiek, drie belangrijkste zaken:
Je klant eist dat jij jezelf de volgende 4 vragen stelt
In mijn vorige blog heb ik uitgelegd hoe je het beste de reis met je klant kunt voorbereiden: met customer journey mapping. Maar er zijn meer middelen die enorm helpen bij het verstevigen van de relatie met elk van je klanten. Wat dat betreft is The Age Of The Customer smullen geblazen voor marketeers.
Start je klantreis met de juiste kaart: de customer journey map
Voor je het weet is The Age of the Customer in volle gang. In Nederland haken steeds meer bedrijven erbij aan door het contact met hun klant zowel te vereenvoudigen als te verstevigen. En dat vooral in de cloud. Voor een deel van de ondernemers is digitale innovatie echter nog een grijs gebied. Want hoe zorg je ervoor dat, nadat je iets verkocht hebt aan je klant, hij of zij juist bij jou wil blijven? Of nog mooier: hoe bereik je dat je klanten mooie verhalen over jou delen? Verkoop is immers een mooi begin van de gezamenlijke reis van jouw onderneming en je klant. Maar waar gaan jullie vervolgens met elkaar naartoe, hoe leg je de weg die leidt naar een bijzondere, innige band met de consument?
- AlgemeenNieuws Genomineerden bekend van...Nieuws 'De marketing van marketing is kapot'Nieuws Inspirerende 40: Lego op 1Nieuws Abovo Maxlead en Basic-Fit: gratis...Nieuws Onderzoek SeniorWeb: Appende...Weblog [column] Marketeer, modaal is exit
- B2BNieuws Conservatorium Hotel en ADE...Nieuws IAA organiseert Benelux Leadership...Weblog [column] De tijd zal het lerenNieuws Sjaak Hoogkamer neemt na 12 jaar...Nieuws Beeckestijn en EarlyBridge fuserenNieuws De marketingtransfers van week 39,...
- BureausNieuws The Agent-C introduceert The...Nieuws Monks nieuw bureau voor...Nieuws Selmore en DotControl winnen pitch...Nieuws Campagne Greenflag tegen digitale...Nieuws Topfotograaf Robin de Puy tekent bij...Nieuws Claire Daemen over Adnight 2024:...
- ContentmarketingNieuws Laatste kans om ook te schitteren op...Nieuws Intertoys start campagne rondom NK...Nieuws Mens centraal op 12e Congres...Nieuws Patagonia brengt film The Last...Nieuws Iconische gebouwen kleuren rood voor...Nieuws Jongeren weten te weinig over...
- DesignNieuws Amsterdam Museum lanceert campagne...Nieuws “Big 5” kunstenaars van Den Haag in...Weblog [column] Hoe beschermen we muzikale...Nieuws Finale Mysteryland brengt ode aan...Weblog [column] Bedacht door een mensWeblog [column] De paradox van muzikale AI...
- Food en RetailNieuws Dirk introduceert nieuwe producten...Nieuws Spar lanceert landelijke Spar...Nieuws Uniqlo opent flagshipstore op...Nieuws Albert Heijn komt met fluitschaal...Nieuws Donutketen Dunkin’ in Nederland...Nieuws Rituals breidt wellbeing-concept...
- MediaNieuws Speciale gast bij Joe RadioWeblog [column] Waarom keert LinkedIn je de...Nieuws Koning opent DPG Media-kantoor...Nieuws DPG Media brengt Europees...Nieuws Kijktijd tv loopt iets terug NPO...Nieuws Ohra en VakantieDiscounter winnen...
- Online MarketingNieuws Van Den Bosch van Newcraft naar iONieuws Apple nieuwe nummer 1 van Twinkle100 Nieuws Consumentenbond: 'Banken leveren...Nieuws Consumentenbond: Meta laks in aanpak...Nieuws Vernieuwde Kruidvat app zet in op...Nieuws ANWB verbreedt online aanbod met...
- SponsoringNieuws Puma: Formule-1 coureur Leclerc...Nieuws Musea Amsterdam lanceren eenduidige...Nieuws DPG Media en FC Twente verlengen...Nieuws Essent terug in schaatssport met...Nieuws Heineken bundelt krachten met ADENieuws De Luisterlijn en Beter Horen...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Van Den Bosch van Newcraft naar iO11-10-2024
- Apple nieuwe nummer 1 van Twinkle100 10-10-2024
- Consumentenbond: 'Banken leveren... 26-09-2024
- Consumentenbond: Meta laks in aanpak... 24-09-2024
- Vernieuwde Kruidvat app zet in op... 19-09-2024
- ANWB verbreedt online aanbod met... 18-09-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »