Cortina zet WhatsApp challenge Spot the C in om jongeren te bereiken
- Online
- 24 apr 2018 @ 10:42
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social mediaActivatie
- 24 apr 2018 @ 10:42
- Redactie Online
Cortina zet de zogeheten WhatsApp challenge ‘Spot the C’ in. Voor elke gefotografeerde Cortina-fiets ontvangen de teams een punt, Cortina e-bikes tellen dubbel. Het winnende team gaat er op 14 mei met vijf nieuwe Cortina e-bikes vandoor.
Twee weken lang kunnen zich teams zich aanmelden voor de ‘Spot the C’-challenge via de website. Het werven gebeurt voornamelijk via Facebook, Instagram en YouTube. Vervolgens worden 50 teams uitgenodigd om vanaf 7 mei daadwerkelijk met de actie mee te doen. Die bestaat de eerste 48 uur (7 en 8 mei) uit een hunt op Cortina fietsen. Voor elke gefotografeerde Cortina-fiets ontvangen de teams een punt, Cortina e-bikes tellen dubbel. Uiteraard wordt alles in de app gedeeld. Na 48 uur mogen de 10 teams met de meeste punten door in de challenge. Van 9 tot 13 mei komen hier elke dag maffe opdrachten voor extra bonuspunten bij. Het team dat op zondagavond 13 mei de meeste punten heeft, wint de 5 e-bikes.
Het fietsmerk koos voor WhatsApp vanwege de enorme populariteit van dit gesloten netwerk onder jongeren. Met ‘Spot the C’ wil Cortina zijn e-bikes onder de aandacht brengen bij jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Anne-Tjitske Mulder van Cortina: ‘Jongeren beginnen de e-bike steeds meer te ontdekken als gemaksproduct. Als je dagelijks 15 kilometer naar de middelbare school moet fietsen, betekent een e-bike toch al snel 20 minuten langer in bed liggen!’
De e-bikes van Cortina onderscheiden zich van andere merken door hun hippe uitstraling, scherpe prijs en gebruiksvriendelijke bediening. ‘Cortina is als merk voor stadsfietsen enorm omarmt door jongeren. Als deze groep een e-bike overweegt, moet dit automatisch ook een Cortina worden’, aldus Mulder.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers